پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان گفت: یکی از مؤثرترین راه های برون رفت از کمبود اعتبارات، جذب سرمایه ها با انعقاد تفاهمنامه است.

شعار سال: سید علی بحرینی مقدم صبح روز سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال مصوبه شورای اقتصاد مقاومتی استان و برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در کیش اقدام به برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان در نمایشگاه بین المللی اهواز کردیم.

وی افزود: مجموعا ۱۳۶ غرفه در چهار سالن و به مساحت چهار هزار مترمربع فضای طراحی در این نمایشگاه داشتیم، شرکت های دانش بنیان، ۵۲ شهرداری، شرکت ها و سازمان های مختلفی نیز در این نمایشگاه حضور داشتند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان تصریح کرد: از قابلیت های این نمایشگاه این بود که برای اولین بار از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شد، توجه به شهرداری و اختصاص غرفه به شهرداری ها نیز از دیگر ویژگی های این نمایشگاه بود.

بحرینی مقدم ادامه داد: ۲۵ مهمان خارجی از ۱۱ کشور مختلف دنیا در نمایشگاه شرکت و با پتانسیل ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در خوزستان آشنا شدند، آنها تصور می کردند خوزستان تنها ظرفیت سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت دارد ولی با این نمایشگاه تصور آنها تغییر پیدا کرد.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۴ تفاهمنامه در این نمایشگاه منعقد شد که هشت هزار و ۷۷۵ میلیارد تومان و ۴۰۱ میلیون دلار رقم اعتباری آن بود.

بحرینی مقدم گفت: منطقه ماهشهر ۱۴ تفاهمنامه، شهرداری آبادان هشت تفاهمنامه، برق منطقه ای خوزستان هشت، شرکت شهرک های صنعتی، شهرداری اروندکنار و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز یک تفاهمنامه داشتند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان اضافه کرد: یکی از مؤثرترین راه های برون رفت از کمبود اعتبارات، بخش استفاده از سرمایه گذاری های خارجی و داخلی و جذب این سرمایه ها با انعقاد تفاهمنامه است.

وی عنوان کرد: باید یک فرهنگ سازی و برنامه ریزی برای توجه به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی انجام دهیم و به هر حال نمایشگاه خروجی خوبی مثل عقد تفاهمنامه های مختلف بود. سرمایه گذار در فرآیند طولانی اخذ مجوز از دستگاه ها نمی ماند و می طلبد که همه دستگاه های اجرایی خوزستان در صدور مجوزها همکاری بسیار خوب، کار جدی، عزم عمومی و فرابخشی داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی وبین الملل استانداری خوزستان اضافه کرد: قطعا در نمایشگاه بعدی که محکم تر و قوی تر توسط استان اجرا می شود اولین سوال میزان اجرایی شدن این تفاهمنامه های منعقد شده است، بنابراین باید نسبت به اجرایی شدن این تفاهمنامه ها تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 16 آذر 95 ، کد مطلب: 3842374: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین