پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۵۷۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کاهش شیوع اعتیاد در استان آذربایجان غربی کم نظیر است. این مطلب را معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در جلسه ای که با حضور دکتر آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی در سالن جلسات این دانشگاه تشکیل یافت عنوان نمود.

شعار سال: دکتر افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور کاهش شیوع اعتیاد و رشد و بالندگی استان آذربایجان غربی را در این خصوص کم نظیر خواند و ضمن تبریک این موفقیت، همدلی، هم افزایی و همکاری مشترک همه سازمان ها و ارگان ها را عامل اصلی این امر دانست.

دکتر افشار گفت: شما باید به عنوان سیاستگذار، برنامه ریز و نظارت گر باشید ایجاد حساسیت در مردم بر عهده شماست ، همانگونه که مردم در سایر موارد جهت کمک به همنوع وارد عمل می شوند در امر مبارزه با اعتیاد نیز تشویق مردم به کمک بر عهده ماست.

وی حوزه فرهنگی و پیشگیری را اولویت اصلی خواند و خاطر نشان کرد: ما باید 50 درصد منابع را به سمت و سوی پیشگیری ببریم، باید در مراقبت پس از بهبودی، تغییر سبک زندگی و کاهش میزان اعتیاد کمک کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به پنج محیط اصلی خانه، محله، مدرسه، دانشگاه، فضاهای کاری و فضای مجازی اشاره نمود و یادآور شد: باید در این محیط های پنجگانه یکسری سیاست ها اعمال گردد که در محیط خانه والدین و رسانه ملی، در محیط محله برخی سازمان ها از جمله بهزیستی، در فضای مدرسه و فضاهای آموزشی آموزش و پرورش، والدین و مربیان، در حوزه دانشگاهی همیاران سلامت از میان خود دانشجویان و در حوزه های کاری سازمان هایی از جمله اداره کل تعاون نقش اساسی دارند.

دکتر افشار در ادامه انتظارات خود از سازمان ها را در حوزه پیشگیری بشرح ذیل عنوان کرد:

- باید مدارس و فضاهای عمومی را تا شعاع 250 متری هدف گذاری کرده و خالی از مواد بکنیم

- باید دانش تخصصی موضوع را به عزیزان آموزش دهنده منتقل کنیم.

- ایجاد فضای سالم پس از بهبودی و ترک اعتیاد.

- ایجاد اشتغال پس از پاکی.

- استفاده از توان NGO ها.

- ترغیب بهبود یافتگان برای راه اندازی واحدهای اشتغال.

- راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه دائمی محصولات بهبودیافتگان.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سازمان غذا و دارو، تاریخ انتشار 11 مرداد 97، کد مطلب: 19908، www.webda.umsu.ac.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
ا.ف75
این نشون میده که فرهنگ سازی در این استان توسط مدیری لایق توسعه پیدا کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین