پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۱۷۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸ دهم درصد دانش‌آموزان در معرض خطر اعتیاد هستند و این شامل یک بار استفاده از مواد مخدر است، گفت: مسئله سیگار نیز رو به ازدیاد است و یک درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه را شامل می‌شود.
شعارسال: سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های یکساله وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: در ۸ ماه اخیر با استقرار دولت دوازدهم تلاش‌هایی را آغاز کرده‌ایم؛ مأموریت‌های ما نباید صرفاً در حد مأموریت‌های آموزشی باشد، باید این ماموریت‌ها را تغییر داد و بخشی از آن معطوف به مهارت‌هایی باشد که جامعه به آن نیاز دارد.

رئیس ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش افزود: «مهارت‌های زندگی»، «سبک زندگی اسلامی و ایرانی» و «چگونگی مواجهه با تهدیدات و خطرات» از موضوعاتی است که نظام آموزش و پرورش باید وارد این حوزه‌ها شود؛ باید حجم فعالیت‌ها را برای مهارت‌های شناختی کاهش دهیم و وارد این نوع مهارت‌ها شویم تا دانش‌آموزان مواجهه منطقی با خطرات داشته باشند، لذا بر این اساس برنامه‌هایی را تنظیم کرده‌ایم.

بطحایی ادامه داد: یکی از راهبردهای مهم، تعامل با خانواده‌هاست؛ به ویژه در فضای مجازی این ارتباطات گسترده با خانواده‌ها امری ضروری است چراکه عدد و رقم‌های نگران کننده‌ای در خصوص آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌شود البته اگر این آمار حتی اگر کم باشد باز زیبنده نظام آموزشی ما نیست.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی از این معضلات اظهارداشت: «استفاده از مواد توهم‌زا»، « مواد مخدر» و « خودکشی» هر چند با درصدهای بسیار اندک است اما از مسائل جدی است که در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال آیت‌الله مکارم شیرازی که «آمار نوع این معضلات به چه میزان است؟»، افزود: ۸ دهم درصد دانش‌آموزان در معرض خطر اعتیاد هستند و این شامل یک بار استفاده از مواد مخدر است؛ مسأله سیگار رو به ازدیاد است و یک درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه را شامل می‌شود.

بطحایی ادامه داد: طی آسیب‌شناسی که انجام گرفت، بخش زیادی از بروز این آسیب‌ها در داخل خانواده است که بر اثر طلاق، فقر و خشونت خانواده‌ها، فراوانی زیادی دارد. همچنین آسیب‌های فضای مجازی بسیار جدی است.

وی خاطرنشان کرد: از اسفندماه برنامه‌ای را تحت عنوان محیط خانواده تولید و پخش کرده‌ایم؛ با توجه به محدودیت در صدا و سیما در پخش این برنامه‌ها، شبکه ملی را برای آموزش و پرورش راه اندازی کرده‌ایم که از اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مخاطبان این شبکه، خاص هستند در واقع مادران دانش‌آموزان متوسطه، مدیران و رؤسای مناطق با یوزر و پسورد خاصی وارد برنامه‌ها می شوند تا با آزادی عمل بیشتری واقعیات را بیان کنند.

بطحایی افزود: در حوزه حجاب و عفاف علاوه بر مبانی دینی به مبانی اجتماعی این موضوع پرداخته‌ایم و آثار تربیتی حجاب و عفاف را از منظر اجتماعی بررسی می‌کنیم؛ از سوی دیگر قبح برخی ناهنجاری‌ها در جامعه ریخته است و حتی در مواردی افتخار نیز محسوب می‌شود؛ با خانواده‌ها و حضور روانشناسان این مسائل و ناهنجاری‌ها بررسی می شود و ما امیدواریم در این حرکت جدید بتوانیم موثرتر، مهارت‌ها در حوزه اجتماعی و ایمانی و اعتقادی ورود پیدا کند.

وی ادامه داد: به‌حمدلله طی این سال‌ها همکاری خوبی را با حوزه‌های علمیه آغاز کرده‌ایم؛ البته از گذشته این سنت حسنه وجود داشته است ولی همه تلاشمان آن است که بتوانیم از همه ظرفیت حوزه‌های علمیه در پیشبرد اهداف عالی وزارت آموزش و پرورش بهره‌مند شویم تا بتوانیم با این برنامه‌ها، گره‌ها و مشکلات را بگشاییم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1397 ، کدخبر: 611823 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
آموزش ها در مدارس ما نیاز به این دارد که تغییر کند ؛ نمیشود که با همین سیستم آموزشی تا آهر این مسیر را ادامه داد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
قطعا تواین امارا ،امار افرادی که بصورت تفریحی و دوره ای مصرف میکنن ذکر نمیشه ... امار اصلی فجیع تر ازیناست.
ا.ف۷۵
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین