پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۹۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان دولتی نسبت به معضل اعتیاد، آمارهای ارائه‌شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد تعداد معتادان را دور از واقعیت دانست.

شعار سال: سمیه محمودی با انتقاد از ارائه آمارهای غیرصحیح و متفاوت در مورد تعداد معتادان در کشور که مانع از موفقیت در زمینه رفع این معضل در کشور شده است، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده که فقط دو درصد جامعه با معضل اعتیاد درگیر هستند که این آمار قطعا نمی‌تواند دقیق باشد، ضمن اینکه وقتی مسئولان حتی آمار دقیقی از تعداد معتادان و افراد درگیر با این معضل در دست ندارند، نمی‌توانند در رفع آن موفق عمل کنند.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون استعمال انواع مواد مخدر را در جامعه شاهد هستیم و روز به روز هم تنوع آن بیشتر می‌شود و به راحتی با قیمت مناسب در دسترس افراد قرار می‌گیرد و دامنه این معضل به اندازه‌ای گسترش یافته است که استعمال انواع مواد مخدر صنعتی همچون گل حتی در سطح مدارس و در دست دانش‌آموزان نیز مشاهده می‌شود.
ما برای مبارزه با اعتیاد بسیار عقب هستیم
وی تصریح کرد: ما برای مبارزه با اعتیاد بسیار عقب هستیم، چرا که در طول سال‌های گذشته تنها به برگزاری سمینار و نشست اکتفا کرده‌ایم و با اینکه برای این بخش مبالغ زیادی را هزینه می‌کنیم، اما در عمل اتفاق خاصی برای رفع این معضل نیفتاده است و اقدام اساسی انجام نشده است.
محمودی با اشاره به دلایل عدم موفقیت کشور در زمینه مبارزه با اعتیاد، بیان کرد: وقتی رسانه ملی بی‌توجه به این موضوع برای خود به یک سمت می‌رود و شاید یکی از دلایلی که باعث می‌شود مردم به سمت اعتیاد گرایش پیدا کنند، نمایش فیلم‌ها و سریال‌هایی است که بازیگر نقش اصلی آن ها سیگار می‌کشد، نمی‌توان انتظار داشت که بتوانیم در زمینه رفع این معضل موفق عمل کنیم.
هیچ دولتی برای رفع معضل اعتیاد تلاش نکرد
محمودی خاطرنشان کرد: گویا ستاد مبارزه با مواد مخدر از وزارت کشور جدا شده است، اما همچنان زیرمجموعه همان سازمان امور اجتماعی این وزارتخانه قرار می‌گیرد، ضمن اینکه در استان‌ها نیز استانداران به عنوان رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر و در شهرستان‌ها فرمانداران تحت این عنوان فعالیت دارند، با این حال هنوز مسئولان دولتی نسبت به موضوع اعتیاد و مواد مخدر حساس نشده‌اند و آن را مساله بزرگی نمی‌بینند و تاکنون هیچ همت جدی نه در این دولت و نه سایر دولت‌های گذشته برای رفع این معضل وجود نداشته است.
وی اظهار کرد: مسئولان نباید اعتیاد را معضلی دور از خود بدانند، چرا که این امکان وجود دارد نزدیکترین افراد به آن ها هم درگیر این معضل شوند که قطعا نه تنها زندگی فردی که به اعتیاد آلوده شده است، بلکه زندگی یک طایفه و یک نسل را از بین می‌برد.
مسئولان برای مبارزه با اعتیاد به سازمان‌های مردم نهاد قدرت دهند
این نماینده مردم درمجلس دهم، تاکید کرد: هم‌اکنون باید سازمان‌های مردم نهاد برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر قدرت پیدا کنند، چرا که وقتی مردم برای رفع این معضل ورود پیدا کنند، قطعا گام اساسی برداشته خواهد شد و از این مشکل عبور خواهیم کرد، اما اقدام دولت در نهایت این است که سازمانی ایجاد کرده و تعدادی نیرو بکار بگیرد و مبالغ زیادی از پول ملی را هزینه کند، اما خروجی آن تنها به برگزاری چند سمینار فصلی محدود شود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: مسئولان دولتی زمانی می‌توانند برای مبارزه با اعتیاد برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشند که واقعیت‌های موجود را بپذیرند و بر اساس آن ها برای رفع این معضل مهم اقدام کنند، چرا که اگر بخواهیم ادعا کنیم هیچ مشکلی در این زمینه در کشور وجود ندارد، نمی‌توانیم راهکار جدی در جهت حل آن ارائه دهیم.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار 21 آبان 97، کد مطلب: 53927،www.didbaniran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
0
0
م.م77
متاسفانه اولویت های دولت اقای روحانی از ابتدا با اولویت های جامعه فرق میکرد
اولویت های جامعه ما در صدر معیشته
اولویت های دولت ورود بانوان به ورزشگاه و...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
0
0
ع.ق74
عه ایشون نماینده مجلسن؟
یه لحظه فکر کردم خبرنگار هستن که اینطوری مسوولا رو به چالش میکشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
م.آ75
جالب چطور خود دوستان دولت دارن آمار دولت رو زیر سوال می برن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین