پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۷۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۷
قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه حضرت آقا انتظارشان در بحث اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر این است که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند، گفت:‌ ایشان از ستاد خواسته‌اند کم کاری و سهل‌انگاری دستگاه‌ها را منعکس کنند.
شعارسال: علی مویدی در دوازدهمین جشنواره سراسری معرفی و انتخاب آثار برتر مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر و روان‌گردان‌ها با اشاره به آخرین اظهارات رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا مبنی‌بر کشف گونه‌هایی از دستمال مرطوب که آغشته به مواد مخدر است، اظهار کرد: گونه‌هایی که از دستمال مرطوب که آغشته به مواد مخدر بود توسط پلیس به صورت نمونه‌ای در سطح کشور کشف شده است اما گسترش و حجم بالایی در سطح جامعه ندارد و به صورت موردی توسط مسافران به داخل کشور آورده شده و در ایران تولید نمی‌شود اما مردم باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

وی درباره آخرین هماهنگی‌های انجام شده در حوزه مقابله با کاشت ماده مخدر گل در کشور توضیح داد: با هر گونه کشت گل مقابله و برخورد خواهد شد و هر کسی نمونه‌ای را مشاهده کرد آن را به پلیس مبارزه با مواد مخدر اعلام کند اقدامات مقابله‌ای در این زمینه ادامه دارد و حتی اگر موردی اعلام شود پلیس با مجوز قضایی اجازه ورود به خانه‌های افراد را نیز دارد.

خواسته مقام معظم رهبری از ستاد مبارزه با مواد مخدر چیست؟

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی‌بر نارضایتی رهبر معظم انقلاب از عملکرد دستگاه ها در مبارزه با مواد مخدر، گفت: ستاد خود به تنهایی عمل نمی‌کند و مجموعه‌ای از سیاست‌گذاری‌ها توسط این نهاد صورت می‌گیرد و اجرایی در کار نیست. در واقع ستاد مجموعه‌ای از دستگاه‌ها است که وظایف هر یک از آنها در قانون ذکر شده و مشخص است. حضرت آقا فرمودند انتظار و توقع این است که دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و سیاست‌ها به گونه‌ای باشد که ستاد کم کاری و سهل‌انگاری دستگاه‌ها را منعکس کند.

مویدی ادامه داد: قطعا در طول 4 دهه گذشته اقدامات موثری انجام شده است؛ پدیده اعتیاد صرفا مربوط به ایران نمی‌شود و جهان با آن مواجه است. در نشستی که اخیرا در روسیه برگزار شد اعلام شد که دنیا در عرصه مبارزه با مواد مخدر توفیق چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه ایران در عرصه مقابله توفیقات خوبی داشته است، گفت: در امر پیشگیری و درمان نیز طی سال‌های اخیر توفیقات خوبی را داشتیم و حتما تلاش می‌کنیم تا نگاه بلند حضرت آقا و مسئولین محقق شود. با اندیشه‌ورزی‌های صورت گرفته به طور حتم این اتفاق خواهد افتاد.

قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ما در کشور با یک جهل دانش اعتیاد مواجه هستیم، عنوان کرد: همه موظفیم تا مقابله و مبارزه با اعتیاد را اجتماعی کنیم تا تبدیل به آگاهی و دانش روز شود و به گونه‌ای باشد که مردم با آگاهی و دانش به سمت اعتیاد پیش نروند. در واقع راهکار باید این باشد که افراد چگونه معتاد نشوند. رویکرد نظام پیشگیری از اعتیاد است و در چند سال گذشته با بستر اجتماعی شدن اتفاقات بهتری رخ داده است.

شیوع‌شناسی معتادان بر مبنای استاندارد جهانی

مویدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی‌بر اینکه اخیرا اعلام شده شیوع‌شناسی معتادان درست نیست و آمار معتادان بیشتر است، توضیح داد: شیوع‌شناسی معتادان با استانداردهای جهانی مطابقت داشته اما چون ما کشور متدینی هستیم و در این باره قبح وجود دارد، شاید عده‌ای به آن نپردازند اما به طور حتم تفاوت چندانی بین آمار اعلام شده و آمار معتادان وجود ندارد.

مواد مخدر نوظهور نیازمند تصویب قانون در مجلس

وی با اشاره به اینکه در مورد مواد مخدر نو خلاءهای قانونی وجود دارد، گفت:‌ مجلس باید در وضع قوانین مرتبط با مقابله و مبارزه با مواد مخدر نوظهور ورود پیدا کند و قوانین مرتبط را تعیین و تکالیف دستگاه‌های متولی را مشخص کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 17 بهمن 1396 ، کدخبر:  344886، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سروش
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
0
0
باید در زمینه پیشگیری از استفاده مواد مخدر فرهنگسازی درستی انجام شه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین