پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۵۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
انتقاد ناجا از عملکرد سایر دستگاه‌ها در حوزه مقابله با مواد مخدر/برنامه مناسبی برای نگهداری از معتادان جمع‌آوری شده، وجود ندارد

شعارسال: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: تاکنون ۳۷۴۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر و همچنین ۱۲ هزار جانباز برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور داشتیم. این هزینه بالایی است که جمهوری اسلامی ایران تا به امروز برای امنیت مردم جهان پرداخت کرده است.

سردار مسعود زاهدیان (رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا) با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: برپایی این نمایشگاه که نتیجه تلاش‌های یک سال گذشته خبرگزاری‌ها و مطبوعات است را تبریک می‌گویم و این نمایشگاه می‌تواند؛ در بالا بردن سطح فرهنگ و دانش عمومی بسیار موثر باشد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ابراز امیدواری کرد؛ همه رسانه‌ها من جمله خبرگزاری ایلنا بتوانند نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

وی درباره روابط ایران و کشورهای پاکستان و افغانستان برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر توضیح داد: مسئله مواد مخدر تنها بحث کشوری مختص ایران نیست. ما به واسطه اینکه در کنار قطب تولید مواد مخدر قرار گرفته‌ایم، بسیار آسیب‌پذیر هستیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا خاطرنشان کرد: مواد مخدر تولید شده در کشور افغانستان برای مصرف در سایر نقاط دنیا باید از ایران عبور کند و اروپائیان امروز در رابطه با بحث مبارزه با مواد مخدر بیشترین بهره را از اقدامات دلیرمردان ایرانی می‌برند.

تاکنون ۳۷۴۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر داشتیم

سردار زاهدیان با اشاره به شهدای مبارزه با مواد مخدر گفت: تاکنون ۳۷۴۰ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر و همچنین ۱۲ هزار جانباز برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور داشتیم. این هزینه بالایی است که جمهوری اسلامی ایران تا به امروز برای امنیت مردم جهان پرداخت کرده است.

او ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت بین‌المللی استفاده کرده و هم‌افزایی ایجاد کنیم باید با افغانستان و پاکستان و کشورهای حوزه آسیای میانه و حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی تعامل مناسبی را برقرار کنیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به همکاری‌های ایران و پاکستان گفت: ملاقات اخیر ما با آقای نوازملک در راستای تحکیم مناسبات و افزایش همکاری‌های اطلاعاتی و عملیاتی بود و اقداماتی در این زمینه سازماندهی شد و همچنین بحث همکاری دو کشور با کشورهای اروپایی در خصوص تعیین مواضع مشترک بود، چرا که پاکستان نیز مانند ایران از قاچاق مواد مخدر آسیب دیده است.

طراحی عملیات‌های مشترک با پاکستان برای برخورد با باندهای قاچاق مواد مخدر

سردار زاهدیان تصریح کرد: امروز GPC را در تهران داریم که مرکز اطلاعاتی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان است و در جهت تقویت ساختار و عملکردهای این مرکز با پاکستان صحبت داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت تبادل اطلاعات استفاده کنیم و عملیات‌های مشترکی را برای برخورد با باندها و شبکه‌های قاچاق مواد مخدر طراحی و عملی کنیم.

او در واکنش به گزارش زنده شبکه خبر از معتادان متجاهر که به راحتی مشغول مصرف مواد مخدر بودند، گفت: در همه نقاط تهران مواد به راحتی در اختیار مصرف کنندگان قرار ندارد و در نقاط خاصی از شهر که مشتری مواد وجود دارد، این کار صورت می‌گیرد.

جمع‌آوری ۸۰۰ خرده‌فروش و مصرف‌کننده مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: فروشندگان مواد مخدر می‌دانند، چه نقاطی را برای عرضه مواد در نظر بگیرند. از شب گذشته تاکنون ۸۰۰ خرده‌فروش مواد مخدر و مصرف کننده مواد در میدان شوش و مناطق اطراف آن را جمع آوری کرده‌ایم.

عدم وجود برنامه مناسب برای نگهداری از معتادان جمع‌آوری شده

سردار زاهدیان با بیان اینکه پلیس کار خود را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ده‌ها مورد اقدام در خصوص جمع‌آوری خرده فروشان و مصرف کنندگان مواد مخدر داشته‌ایم. یک سری از مسائل مربوط به دیگر دستگاه‌ها است به طور مثال قوه قضائیه با این افراد برخورد مناسبی ندارد. همچنین سازمان بهزیستی نیز برنامه مناسبی برای نگهداری از معتادان جمع‌آوری شده ندارد.

پلیس به صورت مستمر عملیات‌های خود را انجام می‌دهد

او تصریح کرد: ما منکر فروش مواد مخدر در برخی از نقاط تهران نیستیم. پلیس به صورت مستمر عملیات‌های خود را انجام می‌دهد و با توجه به ثبت مشخصات تمامی متهمانی که دستگیر شده‌اند از جمله نام، قرنیه چشم، اثر انگشت، مشخص است که ما از ابتدای امسال تاکنون صد هزار نفر را از مناطق آلوده سطح کشور جمع‌آوری کرده‌ایم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 8 آبان 1396 ، کدخبر: 552433 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین