پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: براساس گفت و گوهای انجام شده با مسئولان کشور پاکستان در یک یا دو ماه اخیر با اعزام یگان و نفراتی ، مرز مشترک ایران و پاکستان تقویت شده است.

شعارسال: سردار قاسم رضایی در مورد همکاری و اقدامات انجام شده از سوی مسئولان پاکستان برای بهبود امنیت مرزهای شرقی و مرز مشترک ایران و پاکستان، افزود: در مرز پاکستان مشکلاتی داریم البته با سفری که اخیرا داشتیم با مسئولان این کشور صحبت هایی شده است به عنوان مثال پرسیده شده که چطور می شود بیشترین تولیدات مواد مخدر در افغانستان باشد اما کشفیات در پاکستان اتفاق بیفتد؟ یا بیشترین متجاوزان مرزی در مرز پاکستان باشند اما بیشتر آن ها افغانی باشند؟

وی اضافه کرد: براساس گفت و گوهای انجام شده با مسئولان کشور پاکستان در یک یا دو ماه اخیر با اعزام یگان و نفراتی ، مرز مشترک ایران و پاکستان تقویت شده است براین اساس از مسئولان پاکستان انتظار داریم تا دو کشور همسایه و مسلمان ایران و پاکستان مرزهای مشترک خود را به صورت مشترک مدیریت کنند چرا که اکنون پرهزینه ترین مرز ما مرز مشترک با پاکستان است و ما اهمیت ویژه ای برای مرز پاکستان قائل هستیم.

سردار رضایی تاکید کرد: از دولت پاکستان انتظار داریم که بیش از گذشته به مرز پاکستان توجه کند و یگان های خود را در مرز مشترک مستقر کنند تا ورود و خروج در این نقطه بیشتر کنترل شود و امنیت افزایش یابد.

وی گفت: در سال های گذشته در مرز مشترک پاکستان اتفاقات ناگوار تروریستی رخ داد و تعدادی از هموطنان ما را بردند و در آنسوی مرز و در خاک پاکستان دفن کردند براین اساس انتظار داریم مسئولان و دولتمردان پیکر آنان را بر گردانند و اجساد شهدای ما را به خانواده شان تحول دهند چرا که این خانواده نگران و ناراحت هستند.

سردار رضایی تصریح کرد: البته در چند ماه گذشته ارتباط ما با مسئولان پاکستان خوب و هماهنگی و ارتباطات بیشتر شده است و نشست هایی انجام شده است و در آینده ای نزدیک قرار است هیاتی از پاکستان به ایران بیاید و از نزدیک گفتمانی برای مدیریت مشترک مرزها داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه هشت هزار و 755 کیلومتر مرز داریم ، گفت: با 15 کشور همسایه هستیم که همه همسایگان ما همسایگانی خوبی هستند و با آن ها ارتباط خوبی داریم.

سردار رضایی تصریح کرد: البته ارتباط ما با برخی کشورها به دلیل شرایطی که استکبار برای آن ها پیش آورده است، ضعیف تر شده است مثل کشورهای عربستان و بحرین که امیدواریم شر شیطان از منطقه دور شود و ارتباط رسمی ما مجددا فعال شود.

سردار رضایی با بیان اینکه ارتباط ما با بقیه کشورها (یعنی 13 کشور) ارتباط خوبی است، گفت: ارتباط ایران با دو کشور عربستان و بحرین در چند سال اخیر ضعیف تر شده است اما مرزهای ما به واسطه عنایت خداوند و زحمات و تلاش همرزمان اعم از درجه داران و سربازان و همچنین خانواده های آنان و همچنین وجود و حضور ارتش و دستگاه های قضائی که ما را در این زمینه همراهی می کنند، امن است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی اضافه کرد: در مرزهای شرقی کشور قریب به دو هزار کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و پاکستان داریم اما مشکلاتی در کشور افغانستان است از جمله کشت مواد مخدر و حضور هدفمند برخی کشورها مینی دوبلین تولید مواد مخدر افزایش یافته است.

نمایندگان چندین کشور اروپایی، آسیایی و غیره با حضور در نشستی در دوبلین تفاهم نامه ای مبنی بر همکاری در زمینه مبارزه با موادمخدر امضا کردند و به همین سبب این گروه را ˈمینی دوبلینˈ نامیدند. اتریش، بلژیک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ژاپن، نیوزیلند، نروژ، فنلاند، رومانی ، روسیه و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که در گروه مینی دوبلین عضویت دارند.

سردار رضایی افزود: به عنوان مثال در سال 2000 اگر 200 تن مواد مخدر تولید شده بود باید دید اکنون چقدر افزایش یافته است؟این در حالی است که تولید مواد مخدر در این کشور چند برابر شده به گونه ای که در سال 2005 حدود 40 برابر شده و به هشت هزار تن رسیده است که این رقم برای ما بار دارد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار انتظامی ایرنا، وی در پایان اضافه کرد: در مرزهای شرقی نیز امسال قریب به 40 تن در پنج ماه گذشته کشفیات داشتیم آن هم با درگیری با شرارت ها، قاچاقچیان و مافیایی که به مرزها می آیند البته در این راستا نشست هایی با مسئولان مرزبانی افغانستان داشتیم و این مساله مدیریت می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 19 شهریور 1396 ، کدخبر: 82659738 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین