پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۵۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با بیان اینکه تجاوز به حریم خطوط انتقال گاز آثار جبران‌ناپذیری دارد، گفت: ۹۴ درصد از شهر و روستاهای منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

شعار سال: مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با بیان اینکه تجاوز به حریم خطوط انتقال گاز آثار جبران‌ناپذیری دارد، گفت: ۹۴ درصد از شهر و روستاهای منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

امین عبادی با اشاره به اینکه شرکت انتقال گاز ایران حلقه واسط انتقال گاز از مبادی تولید تا مصرف است، اظهار کرد: عمده چاه‌های گاز، استخراج، تصفیه اولیه و تصفیه در پالایشگاه‌های گاز کشور از مراحل مبادی تولید و انتقال گاز برای مصرف خانگی، تجاری و صنعتی در مراحل مصرف است. وی با بیان اینکه عمده مصرف گاز در کشور مصارف خانگی و تجاری است، افزود: مصارف نیروگاه‌ها و واحدهای صنعتی در مرحله دوم قرار گرفته و مقداری از گاز استخراجی کشور نیز صادر می‌شود. عبادی با تاکید بر اینکه افراد اطلاعات از حلقه واسط تولید گاز تا مصرف آن دارند، تصریح کرد: شرکت انتقال گاز کشور دارای ۱۰ منطقه در سراسر کشور است که به‌طور مثال منطقه هفت به دلیل فشردگی استان‌های غربی کشور متشکل از هشت استان همدان، مرکزی، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کردستان و بخش‌هایی از استان‌های قزوین و زنجان است. مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه ۳۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در کشور خطوط لوله‌ای انتقال گاز فشارقوی وجود دارد، افزود: از این میزان ۴۳۰۰ کیلومتر از خطوط انتقال گاز در منطقه هفت قرار گرفته و بیش از ۱۰ درصد از خطوط لوله‌ای را در اختیار داریم.

عبادی با بیان اینکه عمده تجهیزاتی که در ارتباط با انتقال گاز استفاده می‌شود در ردیف اول خطوط لوله انتقال گاز زیرزمینی است و در ردیف دوم ایستگاه‌های تقویت فشار قرار دارد تا گاز را به انتهای شبکه انتقال برسانیم، گفت: در کل کشور ۸۰ ایستگاه تقویت فشار وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه تعداد استان، شهر، روستاها و صنایعی که در منطقه گازرسانی می‌کنیم نکته تمایز منطقه ۷ با دیگر مناطق است، اظهار کرد: در اصطلاح شرکت گاز تعداد شهرها و روستاهایی که از ما گاز دریافت می‌کنند را با اصطلاح cgs می‌شناسیم که در کل شرکت ملی گاز از ۱۹۰۰ cgs حدود ۲۵۰ ایستگاه در اختیار منطقه ۷ است. مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه رشد روزافزون منطقه هفت دیگر نکته تمایز این منطقه با دیگر مناطق است، گفت: منطقه هفت سال ۸۸ تاسیس شده و رشد در نظر گرفته شده برای این منطقه در پنج سال آینده منطقه هفت را از نظر تاسیسات انتقال و حجم انتقال به ردیف اول مناطق ۱۰ گانه می‌رساند. عبادی با بیان اینکه منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران جزو دومین یا سومین منطقه‌ای است که مسوولیت صادرات گاز به کشورهای همسایه را به عهده دارد، تاکید کرد: ۱۳ درصد از گاز تولیدی کل کشور به منطقه ۷ داده می‌شود. وی با تاکید بر اینکه ۹۳ تا ۹۴ درصد از شهر و روستاهای منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار کرد: سعی داریم این آمار به ۱۰۰ درصد برسد.

مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه از ۱۵۵ شهر واقع شده در منطقه هفتعملیات انتقال گاز ایران ۱۴۵ شهر گازرسانی شده است، ادامه داد: اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه گازرسانی شامل دو بخش اجرای تاسیسات و تامین تاسیسات می‌شود.عبادی با بیان اینکه در اجرا و جایگذاری تاسیسات ۱۰۰ درصد متکی به نیروهای داخلی کشور هستیم، افزود: در حوزه تولید لوله‌های انتقال گاز به خودکفایی رسیده‌ایم اما در حوزه تاسیسات تقویت فشار گاز کالاها از خارج کشور خریداری می‌شود. در مجموع در تاسیسات گازرسانی پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی بیش از ۵۰ درصد از تاسیسات حوزه گازرسانی تولیدات داخل کشور است.وی با تاکید بر اینکه صادرات گاز منطقه هفت، یک‌سوم از میزان صادرات گاز کل کشور است، تصریح کرد: عمده گاز صادراتی به کشورهای همسایه صادر می‌شود که در منطقه هفت کشور همسایه عراق است.

مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز ایران با اشاره به اینکه سه سال پیش در منطقه هفت انتقال گاز ایران هیچ خط لوله سراسری وجود نداشت، اظهار کرد: در دو سال اخیر خطوط انتقال سراسری شش و نه در منطقه هفت واقع شده است.عبادی با بیان اینکه یکی از مصادیق پدافند غیرعامل در حوزه گازرسانی نشت‌یابی است و این اقدام هرساله و به‌صورت فرآیند دوره‌ای انجام می‌شود، گفت: در مجموع از ۴۳۰۰ کیلومتر خط انتقال گاز منطقه هفت، یک هزار کیلومتر نشت‌یابی شده است.وی با تاکید بر اینکه امسال خوشبختانه انفجار خاصی در منطقه هفت اتفاق نیفتاده است، افزود: فرسودگی خطوط و تجهیزات گازرسانی یک امر طبیعی است اما اکنون کمتر از سه درصد از خطوط لوله انتقال گاز منطقه هفت قدیمی یا با عمر بالا است که برنامه‌هایی برای به‌روزرسانی این خطوط در حال اقدام داریم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 13 مرداد 97، کد مطلب: 3422151، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین