پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۸۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۷
شرکت گازپروم روسیه مذاکرات گسترده‌ای را در حوزه گازی آغاز کرده و ضمن ابراز تمایل برای حضور در چهار میدان گازی در ایران و پروژه ایران LNG، قصد احداث خط لوله گاز از طریق کره شمالی و کره جنوبی برای صادرات گاز به چین را دارد.

شعارسال: شرکت گازپروم روسیه مذاکراتی را با کره جنوبی در مورد احداث خط لوله گاز طبیعی از روسیه به شرق دور آغاز کرده و با توجه به وضعیت سیاسی بهبود یافته در منطقه، قرار است که این خط لوله از طریق کره شمالی ادامه پیدا کند. این در حالی است که طبق گفته مقامات شرکت گازپروم، انتظار می‌رود مذاکرات این شرکت برای صادرات گاز به چین تا پایان سال جاری میلادی نهایی شود. گازپروم همچنین مذاکرات خود با ایران را در زمینه توسعه همکاری ادامه داده است و این مذاکرات در حالی صورت گرفته که ایالات‌متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اتخاذ کرده است.

گفته می‌شود که این مذاکرات حول بازارهای با پتانسیل بالا و همچنین روش‌های انتقال گاز صورت گرفته و ظاهراً گازپروم روی پروژه‌های خط لوله ایران-عمان و مسیر ایران-پاکستان-هند، چشم دوخته است. ویتالی مارکلوف، معاون رئیس گازپروم، در یک نشست مطبوعاتی گفت: «پس از مذاکرات بین ترامپ و کیم جونگ اون و بهبود روابط بین کره شمالی و کره جنوبی، اکنون پس از چندین سال تعویق، صحبت از احداث یک خط لوله احتمالی از طریق کره شمالی و جنوبی به میان آمده است.» وی در ادامه گفت: «امروز، شرایط سیاسی تا حدودی نسبت به گذشته تغییر یافته است و کره جنوبی در مورد احیای این پروژه به گازپروم نزدیک شده و مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.» شرکت کوگس کره جنوبی (Kogas)، در سال ۲۰۰۸ میلادی (۱۳۸۷) قرارداد اولیه‌ای را با شرکت گازپروم به امضا رساند و قرار شد که از سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۴) به مدت ۳۰ سال، سالانه ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز از گازپروم خریداری کند. طبق این معامله ۹۰ میلیارد دلاری، شرکت‌ها توافق کردند که یک خط لوله در سراسر کشور کره شمالی احداث کنند اما گازپروم این برنامه را به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی لغو کرد.

گازپروم در حال حاضر گاز خود را تنها به اروپا و ترکیه صادر می‌کند، اما قصد دارد برای نخستین بار با احداث خط لوله «نیروی سیبری» گاز خود را به چین ارسال کند. الکساندر مدودوف، مدیرعامل گاز پروم روسیه در این مورد گفت: «طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در تاریخ ۲۰ دسامبر سال آینده میلادی (۲۹ آذرماه سال ۹۸)، یک قرارداد ۳۰ ساله عرضه گاز به چین، برای صادرات سالانه ۳۸ میلیارد مترمکعب گاز، با شرکت CNPCبه امضا خواهد رسید.» در عین حال، گازپروم در حال مذاکره با چین برای ساخت یک خط لوله به منظور ارسال سالانه ۸ میلیارد مترمکعب گاز به شرق دور است و انتظار می‌رود که در پایان سال این مذاکرات نهایی شود. مارکلوف اعلام کرد که این شرکت همچنان در حال گسترش ذخایر خود در خارج از کشور است و مذاکرات خود را در مورد مشارکت در چهار میدان گازی ایران آغاز کرده است. این میدان‌های گازی عبارتست از میدان گازی کیش، پارس شمالی، فرزاد A و B که در زمینه توسعه این میادین به یک توافق غیر رسمی با شرکت ملی نفت ایران دست پیدا کرده است. وی گفت: «با توجه به این یادداشت، ما در حال تجزیه و تحلیل مالی و فنی این پروژه‌ها و ارائه پیش‌نویس پیشنهادات خود به طرف ایرانی هستیم. امروز ما این کار را به پایان رسانده‌ایم و اکنون در حال مذاكره با ایران در خصوص توسعه این چهار پروژه هستیم. بر اساس این یادداشت، ما باید تجزیه و تحلیل‌های خود را انجام دهیم و پس از آن مذاکراتی را انجام دهیم، شرایط قرارداد را در نظر بگیریم و تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم.» مدودوف نیز ضمن ابراز بی‌اعتنایی در مورد نگرانی‌های موجود در رابطه با تجدید تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران در سال جاری، گفت: «اگر شما نمی‌توانید گرما را تحمل کنید، از آشپزخانه خارج شوید! گازپروم تمام خطرات فنی، اقتصادی و تحریم را ارزیابی خواهد کرد.» مارکلوف در ادامه گفت: «همانطور که شرکت در حال بررسی گزینه‌های کسب درآمد و مسیرهای عرضه گاز ایران در آینده است. گازپروم علاوه بر پروژه مایع سازی گاز، در مورد پروژه تحویل گاز از طریق خط لوله ایران-عمان یا خط لوله ایران-پاکستان-هند که هنوز هم در انتظار امضای پاکستان و هند است نیز برنامه دارد.» وی در پایان گفت که ایران مشارکت شرکت گازپروم در پروژه LNG ایران را پیشنهاد داده است و در این مورد هر دو طرف یادداشتی را به امضا رسانده‌اند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازسایت نفت خبر، تاریخ انتشار:29خرداد1397، کدخبر: 35253: www.naftkhabar.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
چه خوب که از روسیه که صاحب علم است استفاده از این نوع گاز را فرا گرفته ایم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین