پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
رفع مشکل ارتعاشات بالا در روتورهای توربین NP-GE10-2، برای اولین بار توسط کارشناسان منطقه 8 عملیات انتقال گاز انجام شد.

شعار سال: رفع مشکل ارتعاشات بالا در روتورهای توربین NP-GE10-2، برای اولین بار توسط کارشناسان منطقه 8 عملیات انتقال گاز انجام شد.

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران، با اعلام این خبر گفت: کارشناسان و متخصصان منطقه 8 عملیات انتقال گاز موفق به فیلد بالانس روتور توربین NP-GE10-2 تاسیسات تقویت فشار گاز مرند شدند.

یدالله بایبوردی افزود: بالانس جرمی این نوع روتور پیش از این در سایت امکان پذیر نبوده و بالاجبار در کارگاه بالانس و با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص انجام می پذیرفت که این امر مستلزم انتقال روتور به تعمیرگاه، صرف هزینه و نهایتا ایجاد اختلال در انتقال پایدار گاز را به همراه داشت.

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران اظهار داشت: با طراحی و تعبیه قطعاتی برروی صفحه بالانس، پرسنل عملیاتی این منطقه، ظرف مدت 48 ساعت اقدام به فیلد بالانس روتور نموده و رفع مشکل ارتعاشات بالا در روتورهای توربین NP-GE10-2، بدون نیاز به باز نمودن توربین و انتقال روتور به کارگاه عملیات فیلد بالانس مقدور گردید.

بایبوردی تصریح نمود: با عملیات مذکور در سایت، ارتعاش توربین از حد آلارم به مقادیر قابل قبول نرمال تقلیل یافته و امکان بهره برداری ایمن و مطمئن از توربین مذکور برای بهره بردار فراهم می گردد.

وی هدف از فیلد بالانس را پایین آوردن میزان ارتعاشات روتور توربین و یا کمپرسور جهت بهره برداری ایمن دانست و بیان داشت: فرآیند بالانس در سایت در صورت بروز مشکلات ارتعاشی الزامی بوده و این امر روی تمامی توربوماشین های ایستگاه های تقویت فشار گاز انجام می گیرد.

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران، همچنین اضافه کرد: با فیلد بالانس روتور این توربین در سایت، ضمن تقویت توان و خودباوری پرسنل در جهت رفع نیاز توربین های مشابه در سطح کشور، صرفه جویی قابل توجهی در زمان و نیروی کار صورت گرفته و همچنین موجبات جلوگیری از توقف قابل توجه توربین واجتناب از انواع ریسک هایی که باز نمودن و انتقال روتور توربین به کارگاه دارد را به دنبال خواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شرکت انتقال گاز ایران، تاریخ انتشار 24تیر 97، کدمطلب: ------، www.nigc-nigtc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
ا.ف75
باز خوبه که اومدن این رو رفع مشکل کردن باز معلوم نبود که چه فاجعه ای قرار بود رخ بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین