پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴
به دنبال انتشار اطلاعات مربوط به ترک تشریفات قرارداد خرید خدمات سیاحتی و زیارتی توسط شرکت بهره برداری مترو تهران یک عضو شورای اسلامی این شهر در نامه ای خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، رسیدگی به موضوع و برخورد با متخلفان را خواستار شد.

شعارسال: قراردادی با عنوان ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس توسط شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) به مبلغ 15 میلیارد ریال در سامانه شفافیت شهرداری تهران منتشر شده است.
فروردین ماه امسال سامانه شفاف شهرداری تهران به نشانی shafaf.tehran.ir به منظور بارگذاری قراردادهای شهرداری تهران که ارزش آنها بیش از یک میلیارد تومان است راه اندازی شد.
این قرارداد مترو موجب شده مجید فراهانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نامه تذکر خود را روز یکشنبه به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارسال کند.
فراهانی در متن این نامه که رونوشت آن برای رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران و رسانه ها نیز ارسال شده خطاب به معاون شهرداری تهران نوشته است: یکی از مطالبات بحق شهروندان حاکم کردن انضباط مالی، رعایت صرفه و صلاح شهر و شهروندان در هزینه های اداره شهر است.
وی با استناد به اطلاعات سامانه شفافیت شهرداری تهران قرار داد مذکور مترو را در تاریخ 1396/10/27 به صورت ترک تشریفات، امری پرسش برانگیز خوانده است.
فراهانی تاکید کرد: در شرایطی که مترو نیازمند تامین مالی، رعایت صرفه و صلاح برای کاهش زمان انتظار مسافرگیری و نیز افزایش تعداد واگن ها در خدمت رسانی به شهروندان است انعقاد قرارداد خدمات سیاحتی و زیارتی با ترک تشریفات با صرفه و صلاح اداره شهر و شهرداری مغایر است.
عضو شورای شهر تهران در ادامه نامه خود استناد مدیران مترو و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری را در توجیه ترک تشریفات این قرارداد استفاده از اختیارات قانونی مصرح در اساسنامه مترو و ماده 31 آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری خوانده و تاکید کرده است: این مستندات پاسخگوی پرسش خبرنگاران و اینجانب به عنوان نماینده شهروندان در شورا نخواهد بود زیرا این خدمات نه در زمره کالاهای انحصاری است و نه قطعات یدکی، تجهیزات و ماشین آلات (محسوب می شود) که بتوان تامین آن را از طریق ترک تشریفات توجیه کرد.
فراهانی افزوده است: استناد به بند 7 ماده 31 آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران که در مورد کرایه حمل و نقل هوایی، هزینه مسافرت و نظایر آن در صورت وجود نرخ ثابت و مقطوع به مدیران اجرایی اجازه ترک تشریفات قانونی را داده است نیز توجیه منطقی و عقلایی نخواهد داشت.
به گفته این عضو شورا، همه تجربه خرید بلیت هواپیما و رزرو هتل در قیمت های رقابتی و پائین تر از نرخ مصوب را در بخشی از ایام سال داریم؛ بازار خدمات سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس رقابتی و متنوع است که در صورت اجرای مناقصه زمینه انعقاد قرارداد با قیمت پائین تر و همین سطح خدمات یا سطح بالاتر برای آن شرکت در چارچوب اجرای قانون فراهم می شد.
وی یادآور شد: در تاریخ 1396/10/2 سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با اجرای مناقصه عمومی به مبلغ 25 میلیارد ریال خدمات سیاحتی و زیارتی مشهد مقدس را از یک شرکت خدمات مسافرتی دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تامین کرده و اقدام این سازمان تاییدی بر دو استدلال قبلی و شاهدی بر نفی توجیه دلایل شرکت مترو در انعقاد قرارداد ترک تشریفات خدمات سیاحتی و زیارتی است.
فراهانی از معاون شهردار تهران خواسته موضوع بررسی و متخلفان یا افرادی که در انعقاد قرارداد قصور داشته اند به هیات های رسیدگی به تخلفات کارکنان شهرداری معرفی شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 14 مرداد 1397 ، کدخبر: 82991711 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین