پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۲۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
درحالی که طی روزهای گذشته اولین استحصال آب های ژرف خاورمیانه در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید، کلانتری رئیس سازمان محیط زیست با غیر اقتصادی خواندن این پروژه ها ، آن را در زمینه سودجویی برخی افراد دانست.
شعارسال: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته در نشستی خبری به مناسبت روز خبرنگار درباره آب‌های ژرف و رویکرد این سازمان راجع به این موضوع نیز گفت: از نظر ما تحقیقات در این زمینه هیچ ایرادی ندارد و این موضوع باید به لحاظ اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد اما من تاکید می‌کنم که موضوع آب های ژرف و حتی استحصال آب از عمق ۵۰۰ متر نیز توجیه اقتصادی ندارد.

این مسیر نه برای کشاورزی و نه حتی برای شرب صرفه اقتصادی ندارد و از لحاظ عملیاتی دردی از کشور دوا نخواهد کرد. وی تصریح کرد: واقعیت آن است که دولت به لحاظ مالی توان آن را ندارد که ۱۰ میلیارد تومان هزینه برای استحصال دو لیتر آب بکند. متاسفانه پیمانکارانی که در دوره‌ای کار سدسازی انجام می‌دادند در شرایط حاضر دنبال راه‌های جایگزین برای کسب درآمد هستند و چنین ایده‌هایی را مطرح می کنند.

آتش سوزی‌های هورالعظیم عمدی است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به سفر اخیر خود به استان خوزستان و بازدید از تالاب هورالعظیم گفت: مرزبانی مدعی است این آتش سوزی‌ها عمدی است. عیسی کلانتری افزود: آتش سوزی‌های هورالعظیم در 10 تا 15 کیلومتری از خاک ایران اتفاق افتاده است و آن سوی هورالعظیم که در خاک عراق قرار دارد هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این که یک سوم هورالعظیم در خاک ایران و دو سوم آن در خاک عراق است، افزود: در هورالعظیم مربوط به عراق اثری از آتش سوزی وجود ندارد و مرزبانی کشور مدعی است که این آتش سوزی‌ها عمدی اتفاق افتاده است. معاون رئیس جمهور با اشاره به گفت و گوی تلفنی با وزیر محیط زیست عراق اظهار کرد: ایشان در جریان قضایای مربوط به آتش سوزی نبود و قرار شد تا موضوع را بررسی کند.

بررسی بیش از ۲۶۳ طرح طی شش ماه

رئیس سازمان محیط زیست درباره طرح های توسعه ای کشور اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور موظف شده ایم طی فرصت شش ماهه کلیه طرح‌های توسعه ‌ای را که به دست محیط زیست رسیده بود، ارزیابی و بررسی کنیم تا طرح‌ها و پروژه‌ها تعیین تکلیف شود.

کلانتری با اشاره به بررسی 263 طرح در بازه زمانی شش ماهه گفت: از این تعداد ۹ مورد مردود اعلام شدند و ۸۰ طرح به دستگاه‌ها ابلاغ شد. در این طرح‌ها ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ۶۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی وجود دارد همچنین با اجرای این طرح‌ها ۱۷۰ هزار نفر مشغول به کار می‌شوند. به همین علت از دستگاه‌ها درخواست کردیم که با هدف کمک به اشتغال و تولید ملی طرح‌هایی را که مجوز ارزیابی زیست محیطی دریافت کرده‌اند، شروع کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره وضعیت تالاب های کشور هم با تاکید بر این که تالاب‌ها حال و روز خوشی ندارند، گفت: بسیاری از تالاب‌ها یا از بین رفته‌اند یا در آستانه نابودی هستند و بیشتر تالاب‌ها در انتهای حوضه آبریز قرار دارند و همین موضوع تاثیر زیادی بر خشکی تالاب‌ها گذاشته است همچنین خشکسالی‌ها، خشکی رودخانه‌ها، برداشت بیش از حد آب توسط بخش کشاورزی، بی‌توجهی به حقابه تالاب‌ها، این اکوسیستم‌ها را در وضعیت نامساعدی قرار داده است.

در فصل سرما از تردد وسایل آلاینده جلوگیری می شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای سیاست های بازدارنده در تهران و برخی از کلان شهرها در ایام زمستان خبر داد و گفت: وزارت نفت قول داده که گازوئیل استاندارد را در کلان شهرها توزیع کند، همچنین قرار است۷۰ هزار کامیون جدید وارد چرخه مصرف شود. این طرح کمک می‌کند تا کامیون‌های قدیمی که متعلق به دوره جنگ جهانی دوم و سال‌ ۱۹۴۵ است حذف شوند. علاوه بر این در فصل سرما به منظور کاهش آلودگی هوا با همکاری پلیس از تردد وسایل آلاینده جلوگیری خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی سلامت نیوز ، تاریخ انتشار: 17 مرداد 1397 ، کدخبر: 250598 ، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
ا.ف75
نه که مثلا ما عادت داریم هرکاری تو ایران توجیه خاص خودش رو داشته باشه! ما دیگه عادت کردیم به این وضع
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
0
0
شاید بهتر بود مردم مکان زندگی خود را عوض کنند تا رساندن آب
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین