پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۷۸۷۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
ترکیه اقدام آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های گمرکی بر واردات فلزات را محکوم کرد و آن را نقض قوانین سازمان تجارت جهانی دانست.

شعار سال : ترکیه، امروز جمعه (۱۹ مردادماه) به اقدام دولت آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه واکنش نشان داد.

«دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل در صفحه توئیترش اعلام کرد تعرفه‌های گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از ترکیه را دو برابر کرده است.

ترامپ در یک پیام توئیتری، ضمن اعلام دستور دو برابر شدن تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه، نوشت: «در همین حال، ارزش واحد پول ترکیه، لیر، به سرعت در برابر دلار بسیار قوی ما، سقوط می‌کند».

وزارت تجارت ترکیه در بیانیه‌ای به این خبر واکنش نشان داد و گفت: «اقدام دولت آمریکا در دو برابر کردن تعرفه‌های واردات آلومینیوم و فولاد، نقض قواعد سازمان‌ تجارت جهانی است.»

وزارت تجارت ترکیه همچنین الام کرد ترکیه در مجامع بین‌المللی به دفاع از منافع صادرکنندگان آلومینیوم و فولاد در برابر فعالیت‌های غیرقانونی ادامه می‌دهد.

ترامپ اعلام کرده بود تعرفه گمرکی واردات آلومینیوم به ۲۰ درصد و فولاد به ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

خبرگزاری «رویترز» پیشتر گزارش داده بود که بعد از تصمیم ترامپ برای آغاز جنگ اقتصادی با کشورهای مختلف، صادرات فولاد از ترکیه به آمریکا، طی ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ به میزان نصف رسیده است.

با دستور رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مارس، تعرفه گمرکی واردات فولاد به ۲۵ درصد و تعرفه واردات آلومینیوم به ۱۰ درصد افزایش یافته بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 20 مرداد 97، کدمطلب:13970519000768 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
اخه ترکیه داره این وسط چی میگه؟ برای چی باید با امریکا در بیفتی تویی که همیشه فازت معلوم نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
امریکا یه تنه مث اینکه حق داره تموم سازمان هارو نقض کنه! اصلا تعهد نمیفن ینی چی
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
جالب اینجاست باز هم مردم جهان به حرف های آمریکا گوش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین