پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۵۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
بایدن در نظر دارد روابط نزدیک تری با کشور‌های خاورمیانه برقرار کند و با خارج کردن نیرو‌های نظامی از منطقه این پیام را به خاورمیانه بدهد که دولت او در کشور‌های دیگر مداخله نمی‌کند. در صورتیکه این طرح اجرا شود و سطح امنیت در کشور‌های خاورمیانه افزایش یابد، سرمایه گذاری در این کشور‌ها به خصوص کشور‌های جنگ زده منطقه بیشتر خواهد شد که رشد تقاضای فولاد و افزایش قیمت آن را نیز به همراه می‌آورد.
شعار سال:جو بایدن رسما به عنوان چهل و ششمین رییس جمهوری امریکا انتخاب شد و بعد از طی دوره گذار، از روز بیست ژانویه  وارد کاخ سفید می شود. او در نظر دارد سرمایه گذاری در حوزه انرژی های فسیلی را کاهش دهد و دوره گذر از انرژی های فسیلی به سمت انرژی های احیا شدنی را شروع کند. اما سوال این است که در صنعت فولاد و معدن چه سیاستهایی دارد و انتخاب او چه تغییراتی در بازار فولاد ایجاد خواهد کرد؟
 
 نشریه اس پی گلوبال در گزارش خود نوشت:« انتخاب بایدن  به معنای رشد بازارهای فلزی و بخش معدنی در امریکا و دنیا است. او حامی توسعه زیر ساختهای صنعتی و شهری است و به همین دلیل نیاز به این فلزات برای اجرای طرح های زیر ساختی زیاد است و رشد قیمتها را به همراه می آورد.»
 
علاوه بر اینکه اینکه انتخاب بایدن باعث  افزایش تولید فولاد در امریکا و افزایش سرمایه گذاری و فرصتهای شغلی در این بخش می شود، صنایع فولادی در خاورمیانه و اروپا هم شاهد رشد تقاضا و افزایش قیمت خواهند بود. طبق پیش بینی های اخیر انتظار می رود قیمت فولاد در بازار جهانی در ماه های باقی مانده سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۸ درصد رشد کند و با اجرای طرح های زیرساختی توسط دولت جدید امریکا، افزایش تزریق به اقتصاد و بازگشت آرامش نسبی به بازار و توسعه روابط تجاری این کشور با دیگر کشورهای اروپایی  و چین،  زمینه برای افزایش نرخ رشد قیمت فراهم خواهد شد.
 
بایدن در نظر دارد روابط نزدیک تری با کشورهای خاورمیانه برقرار کند و با خارج کردن نیروهای نظامی از منطقه این پیام را به خاورمیانه بدهد که دولت او در کشورهای دیگر مداخله نمی کند. در صورتیکه این طرح اجرا شود و سطح امنیت در کشورهای خاورمیانه افزایش یابد، سرمایه گذاری در این کشورها به خصوص کشورهای جنگ زده منطقه بیشتر خواهد شد که رشد تقاضای فولاد و افزایش قیمت آن را نیز به همراه می آورد.
 
اس اند پی گلوبال در انتها حضور بایدن در کاخ سفید  را به نفع صنایع فلزی و معدنی دانست و نوشت:« سرمایه گذاری او در حوزه انرژی های نو هم سیاست دیگری است که باعث رشد تقاضای فولاد و افزایش نیاز این کشور به واردات  خواهد شد.بنابراین صنعت فولاد در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا روزهای خوشی را تجربه خواهد کرد.»
 
ترامپ در حوزه تجارت فولاد با دنیا درگیر شده بود
 
دونالد ترامپ از زمانی که تعرفه واردت فراورده های فولادی از کشورهای اروپایی، ترکیه و چین را افزایش داد رسما جنگی در صنعت فولاد را شروع کرد. او تلاش کرد تا با محدود کردن واردات فولاد بستر را برای توسعه صنعت داهلی فراهم کند ولی از آنجا که بخش زیادی ازمواد مورد نیاز برای این صنعت وارداتی بود و با توجه به اینکه محدودیتهای تجاری زمینه را برای افزایش قیمت کالاها در بازار فراهم کرده بود، این طرح نتوانست تاثیری مثبت در صنعت فولاد امریکا بر جای بگذارد.
 
اما در مقابل جو بایدن حامی تجارت است. او در نظر دارد تجارت فولاد با ترکیه را از سر بگیرد و موانع تجاری در حوزه فولاد با شرکای قدیمی امریکا یعنی کشورهای اروپای غربی را از میان بردارد. البته در مورد حذف شدن موانع کامل تجاری با چین دیدگاه های زیادی مطرح است  و نمی توان به طور قطع در مورد برداشته شدن تمامی تعرفه های تجاری حوزه فولاد چین صحبت کرد ولی آنچه مسلم است بایدن توسعه تجارت را در دستور کار خود دارد و از تجارت آزاد به عنوان ابزاری برای رشد صنعت فولاد داخلی نام برده است.
 
فایننشال تایمز در گزارش خود نوشت:« با توجه به دیدگاه های اقتصادی بایدن احتمال برداشته شدن محدودیتهای وارداتی فولاد  از اروپا و چین وجود دارد ولی تعرفه های وارداتی فولاد چین حذف نمی شود. بایدن به احتمال زیاد این تعرفه ها را کاهش می دهد تا زمینه را برای رونق تجارت فراهم کند ولی حذف یکباره آنها باعث از بین رفتن صنعت فولاد امریکا می شود که در شرایط بحرانی کنونی ، سیاست درستی نیست.»
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری کارخانه دار  ، تاریخ انتشار: 18 آبان  1399  ، کدخبر:  - ،/www.karkhanedar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
من همین تخلیل رو برای اومدن ترامپ خونده بودم البته هنوزم معلوم نیست ترامپ نیادو کاری نکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین