پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۷۹۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
در اولین روز هفته جاری، صرافی ها کار خود را در شرایطی آغاز کردند که بالاخره توانستند نرخ دلار و یورو بازار آزاد را بر روی تابلوهای خود ثبت کنند.
شعارسال: صرافی‌ها امروز در اولین ساعات کاری هفته جاری بالاخره توانستند تابلوهای خود را روشن کرده و نرخ هر دلار و یورو را بر روی آن ثبت کنند. بر این اساس، نرخ هر دلار آمریکا برای خرید ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان و برای فروش ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است؛ ضمن اینکه هر یورو برای خرید ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان و برای فروش ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

صرافی ها بر این باورند که نرخ ها با توزیع اسکناس ارزی که از سوی پتروشیمی ها صورت گرفته اندکی رو به تعادل رود.

گفتنی است، دولت هفته گذشته با تصویب بسته جدید سیاست‌های ارزی، کار صرافی‌ها را که حدود ۱۸۰ روز متوقف مانده بود، آزاد اعلام کرد و بر این اساس، خرید و فروش اسکناس توسط مردم در صرافی‌ها مجاز اعلام شده است. این در حالی است که دولت در بسته ابتدایی سیاستهای ارزی که در فروردین ماه سال جاری ابلاغ شد، هر گونه معامله و خرید و فروش اسکناس ارز در صرافی‌ها را ممنوع اعلام کرده و این عملیات را مصداق معامله کالای قاچاق دانسته بود.

اکنون با بسته جدید سیاست‌های ارزی دولت، قرار بر این است که معامله آزاد شده و نرخ اسکناس ارز در بازار از سوی صرافی‌ها، کشف شود.

در عین حال برخی منابع خبری خبر از فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۴ میلیون تومان می‌دهند؛ در حالیکه همان سکه را بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از مردم نمی‌خرند که نشانگر فاصله ای ۳۰۰ هزار تومانی بین خرید و فروش آن است؛ از سوی دیگر بر روی تابلوی صرافی ها قیمت فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده و قیمت خرید آن از فروشندگان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان؛ این قیمت نیز فاصله ۳۰۰ هزار تومانی بین خرید و فروش را نشان می دهد.

بر این اساس صرافی ها هر قطعه سکه نیم بهار آزادی را یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان خریداری و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می فروختند. هر قطعه سکه ربع بهار آزادی نیز ۹۵۰ هزار تومان فروخته و ۸۳۰ هزار تومان خریداری می شد. هر قطعه سکه گرمی نیز ۴۹۰ هزار تومان فروخته و ۴۰۰ هزار تومان خریداری می شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 20 مرداد 1397 ، کدخبر: 3970520098 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۰
1
0
ا.ف75
واقعا این همتی داره کار خودش رو خوب انجلم میده و انگار رونق به بازار ارز برگشته! امیدوارم این روند همینطوری ادامه پیدا کنه و زندگی مردم بهتر شه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
1
0
ا.ف75
اگه واقعا با اومدن همتی خوب شده چرا ز.دتر این اقدام ها صورت نگرفت؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
خداروشکر ولی ای کاش بازم دست نگه می داشتند برای ثبات بیشتر
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
1
ا.ف75
واقعا دم اقای همتی گرم! روحانی گزینه هاتو زودتر رو کنن کاکو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین