پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۴۸۶۵۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
مدیر یک صرافی در تهران گفت: قیمت اسکناس‌های ارزی بیش از حواله‌های ارزی است و این امر به دلیل این است که عرضه اسکناس های ارزی از سوی دولت بسیار کم است و در بازار فروشنده پیدا نمی‌شود و همه خریدار ارز هستند و همین امر باعث می‌شود که اسکناس در صرافی های تبدیل به یک کالای گرانبها شود که هرکس قیمت بالاتری بر روی آن بگذارد.

شعار سال: درحالیکه انتظار می‌رفت با بسته جدید بانک مرکزی، بازار ارز و فعالیت صرافی‌ها رنگ آرامش به خود بگیرد، اما پس از سه چهار روز بازار به شرایط قبل بازگشت و مشکلات همچنان باقی ماند. یکی از این مشکلات تفاوت نرخ ارز در صرافی‌ها و بازار ثانویه است در حالیکه قرار بود جریان ارزی به سمت یکسان‌سازی هدایت شود اما انگار بازار آزاد هرسازی که دوست دارد می‌زند و خیلی متاثر از دستورهای رییس جدید بانک مرکزی نیست.

باید صرافی‌ها درقالب یک شبکه otc کارکنند

علی رحمانی کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: صرافی‌ها باید از یک شبکه خصوصی که میزان عرضه و تقاضا در آن شفاف است برخوردار باشند و درقالب یک شبکه otc به انجام معامله بپردازند نه آنکه به روش صدسال گذشته فعالیت کنند. عمل کردن صرافی‌ها در قالب یک سامانه مشخص می‌تواند ابهامات موجود را برطرف کرده و به شفافیت حجم کل مبادلات بینجامد. در این روش است که میزان خرید و فروش مشخص است و عرضه و تقاضای بازار قیمت را تعیین می‌کند البته به تازگی بانک مرکزی براساس ضابطه‌ای اجازه فروش بیش از 5 درصد اسکناس را به صرافی‌ها نمی‌دهد اما با این شرایط هم می‌توان تا حد زیادی به شفافیت در بازار ارز کمک کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا بیان کرد: برخی می‌گویند قیمت ارز در صرافی‌ها بالاتر از بازارثانویه است؛چنین امری محتمل است بنابراین برای جلوگیری از چنین تعارضاتی لازم است به ایجاد یک سامانه مبادلاتی که درآن میزان معاملات مشخص است اقدام شود.

قیمت اسکناس‌های ارزی بیش از حواله‌هاست

در همین ارتباط مدیر یک صرافی در تهران به رویداد۲۴ می‌گوید: قیمت اسکناس‌های ارزی بیش از حواله‌های ارزی است و این امر به دلیل این است که عرضه اسکناس‌های ارزی از سوی دولت بسیار کم است وفروشنده آن در بازار پیدا نمی‌شود و همه خریدار ارز هستند و همین موضوع باعث می‌شود اسکناس در صرافی‌ها تبدیل به یک کالای گرانبها شود که هرکس قیمت بالاتری بر روی آن بگذارد.

اجازه فروش بیش از 5 درصد اسکناس در روز نداریم

این فعال اقتصادی افزود: بر اساس قانون بانک مرکزی روزانه بیش از 5 درصد اجازه فروش اسکناس‌های ارزی نداریم و این امر در بالارفتن قیمت مجدد ارز و اختلاف آن با قیمت بازار ثانویه تاثیر زیادی داشته است. ضمن اینکه از زمانی که رییس بانک مرکزی بسته جدید ارزی را رونمایی کرد تغییری در آرامش بازار یا کاهش تقاضا مردم در این زمینه اتقاق خاصی صورت نگرفت و مردم همانند گذشته عطش خرید ارز دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری رویداد24 ، تاریخ انتشار 23 مرداد 97، کدمطلب: 141639، www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
بازار رو خالی کردن و اخیرا هم از مردم خواستن که ارز های خودشون رو در بانک ها بذارن تا بهش سود تعلق بگیره! مردم خیلی باید خام باشن تا این کارو بکنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
بیچاره ملتی که واقعا باید گیر این رییس جمهور با این همه کم کاریش باشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
نباید انقدر زود صرافی ها رو تا هنوز هیچی معلوم نیست باز می کردند
ن.ف8314
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین