پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۴۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
مشکلات در دانشکده اسلام آباد غرب تا جایی پیش رفت که وزارت علوم تصمیم گرفت لیست رشته‌های این دانشکده را از دفترچه کنکور حذف کند؛ بنابراین این دانشکده امسال ورودی ندارد.

شعار سال: مشکلات در دانشکده اسلام آباد غرب، یکی از دانشگاه‌های اقماری دانشگاه رازی تا جایی ادامه پیدا کرد که رشته‌های دانشگاهی که در این دانشکده ارائه می‌شد، از لیست رشته‌ها در دفترچه کنکور حذف شد.

از مدت‌ها قبل دانشجویان دانشکده فنی مهندسی رازی واحد اسلام آباد غرب کرمانشاه درگیر مطالبات صنفی دانشجویان شدند و همین مساله مشکلات زیادی برای دانشجویان به وجود آورد و باعث شد که دانشجویان بار‌ها به این موضوع اعتراض کنند؛ اما هیچ کدام از این‌ها مشکلات موجود این دانشکده را حل نکرد.

مسئولان دانشگاه قول دادند که این موانع را برطرف کنند و شرایط دانشجویان در دانشگاه را تا حد ممکن بهبود ببخشند؛ اما ماجرا به همین جا ختم نشد و مشکلات آن‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه دانشجویان تصمیم گرفتند در جلسه امتحان حاضر نشوند. با وجود مشروط شدن دانشجویان باز هم به ادعای آن‌ها مشکلاتشان کاهش پیدا نکرد. تا اینکه در نهایت وزارت علوم تصمیم گرفت این دانشکده را از لیست امسال دانشجویان ورودی حذف کند و به این طریق امسال دانشگاه اسلام آباد غرب ورودی نخواهد داشت.

دانشکده تصمیم به حل مشکلات ما ندارد

یک فعال دانشجویی دانشکده فنی مهندسی دانشکده اسلام آباد غرب دانشگاه رازی می‌گوید: به دلیل مشکلاتی که در این دانشکده به وجود آمد، امسال وزارت علوم اسم دانشکده و لیست رشته‌های ارائه شده را از کنکور سراسری حذف کرد و این موضوع نشان می دهد که این دانشگاه شرایط مسائدی ندارد.

وی ادامه می‌دهد: بعد از گذشت دو ماه از بحران دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب با وجود تبلیغات رسانه‌ای شدید، تحریم کلاس‌های آموزشی و کارگاهی و در آخر تحریم امتحانات توسط تعداد زیادی از دانشجویان، این انتظار می‌رفت که مسئولان دانشگاه و مسئولان محلی درصدد برطرف کردن بحران و پیگیری مطالبات به حق و دور از هرگونه بحث سیاسی دانشجویان باشند؛ اما تا کنون نه تنها هیچ گونه اقدامی از سوی آن‌ها مشاهده نشده است؛ بلکه شاهد بی احترامی از سوی مسئولان محلی هستیم.

این دانشجو در ادامه می‌گوید: اقدامی که بیشتر از همه به این بحران دامن می‌زند، مشروط شدن دانشجویانی است که در این دانشکده درس می‌خوانند. این اقدام نه تنها باعث کاهش مشکلات موجود نشده است؛ بلکه دانشجویان را مُصِر برای برگزاری تجمعات و اعتراضات مسالمت آمیز مقابل فرمانداری اسلام آباد، دانشگاه رازی کرمانشاه و وزارت علوم در تهران کرد.

دانشکده اسلام آباد غرب امسال ورودی ندارد

دانشجوی دانشکده فنی مهندسی اسلام آباد غرب از تجمع دانشجویان در آینده خبر داد و اضافه می‌کند: دانشجویان و نمایندگان صنفی آن‌ها در تلاش برای پیگیری حقوقی این مسئله در مراجع قضایی هستند؛ علاوه بر این، تحریم انتخاب واحد و شرکت نکردن در کلاس‌های درسی ترم آینده از اقداماتی است که در دستور کار اقدامات جدید دانشجویان قرار دارد. با این وجود آینده‌ای پرتنش و بحرانی‌تر برای این دانشکده، مسئولین و دانشجویان انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان می‌کند: طی جلسه‌ای که بین مسئولان دانشگاه، مسئولان استانداری و مسئولان محلی برگزار شد، وعده‌هایی مقرر شد از جمله اینکه؛ مسئولان محلی تمام امکانات صنفی اعم از ساختمان دانشکده خوابگاه کارگاه‌ها و ... را در شهرستان اسلام آباد تا قبل از شروع ترم جدید و پایان مردادماه فراهم کنند و مسئولان دانشگاه هم متعهد شدند که در صورت فراهم شدن این امکانات تمامی امکانات آموزشی را فراهم کنند و همزمان استارت پروژه ساخت زمین دانشکده نیز زده شود؛ در غیر این صورت دانشگاه موظف به انتقال دانشجویان به دانشگاه مرکز است.

این دانشجو ادامه می‌دهد: اما با گذشت یک ماه از این جلسه، هیچ کدام از تعهدات مسئولان محلی عملی نشده است و در عوض آن‌ها دانشگاه را تهدید کرده اند که اگر این دانشکده را به مرکز انتقال دهند، با برخورد مردم شهرستان مواجه خواهند شد.

وی عنوان می‌کند: این اعتراضات دانشجو یک نتیجه مهم به دنبال داشت و آن هم این بود که رشته‌های دانشکده فنی و مهندسی اسلام آباد غرب از دفترچه کنکور سراسری ۹۷ حذف شود. در واقع این دانشکده در سال تحصیلی ۹۷_۹۸ شاهد دانشجویان ورودی جدید نخواهد بود.

هنوز هیچ چیز مشخص نیست

پیگیری‌های خبرنگار ما از مسئولان دانشگاه به نتیجه نرسید و تنها معاون امور دانشجویی دانشکده اسلام آباد می‌گوید: هنوز تکلیف دانشجویان این دانشکده مشخص نیست و باید تا اوایل سال جدید تحصیلی صبر کنیم.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 25 مرداد 97، کد مطلب: 703996، www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
یعنی برای این مساله راهی وجود نداره که باید رشته حذف کنید م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین