پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۶۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۲
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اختصاص سهمیه به داوطلبان مناطق زلزله زده کرمانشاه در کنکور ۹۷ توضیحاتی ارائه کرد.
شعارسال: ابراهیم خدایی درباره سهمیه اختصاص سهمیه کنکور به دانش آموزان زلزله‌زده کرمانشاه، گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سهمیه‌ای که برای دانش‌آموزان مناطق زلزله زده در نظر گرفته شد، اختصاص 5 درصد از ظرفیت صندلی‌های استان کرمانشاه به این دانش آموزان، جدا از پذیرفته شدگان در حالت عادی است. از آنجایی که تعداد دانشجو دانشگاه‌های دولتی استان کرمانشاه حدود 2 هزار و 900 نفر ظرفیت است باید 140 نفر ظرفیت در ازای اعمال سهمیه مناطق زلزله‌زده اختصاص پیدا کند.

سهمیه 13 درصدی برای برخی رشته‌های استان کرمانشاه

وی افزود: براساس آئین‌نامه اجرایی، استانداری ظرفیت‌ها و رشته‌ها را پشنهاد می‌دهد به همین دلیل موضوع با استانداری کرمانشاه مطرح شد، آنها نیز تعدادی از رشته‌ها را برای تخصیص سهمیه پیشنهاد دادند ما نیز تقریبا با تمامی رشته‌های پیشنهادی موافقت کردیم در نهایت سهمیه‌ای مازاد بر 5 درصد برای رشته‌های پیشنهادی اختصاص پیدا کرد؛ در حال حاضر برای مناطق زلزله‌زده حدود 13 درصد سهمیه، درنظر گرفته شده است.

خدایی اظهار کرد: استانداری در برخی رشته‌ها درخواستی برای سهمیه نداشت اما ما برای این رشته‌ها نیز سهمیه‌ای در نظر گرفتیم به طور مثال در رشته‌های علوم انسانی و هنر در خواستی از سوی استانداری نداشتیم اما ما در رشته‌های علوم انسانی برای حقوق و روانشناسی نیز ظرفیت در نظر گرفته‌ایم؛ به صورت متوسط حدود 13.5 تا 14 درصد ظرفیت برای این رشته‌ها و در واقع درصدی بیش از سقف قانونی، سهمیه در نظر گرفته‌ شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در رشته پزشکی نیز حدود 12 درصد ظرفیت درنظر گرفته شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار: 24 مرداد 1397 ، کدخبر: 398909 ، www.icana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
واقعا حقشونه بعد اینهمه اتفاق قطعا با کسایی ک خودشونو برا کنکور اماده میکردن فرق دارنم.ق 75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
خیلی خوب شد که بهشون سهمیه اختصاص دادن واقعا حقشون بود کم.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
یکم بیشتر باید سهمیه اختصاص میدین واقعا استحقاقشو دارن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین