پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۴۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
در ۲۰۱۷ بیش از ۱۴ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی کشورها بخاطر خشونت از دست رفته است.

شعار سال: سه کشور اول متاسفانه سوریه ۶۸درصد، افغانستان ۶۳درصد و عراق ۵۱درصد GDP (تولید ناخالص داخلی) را در خشونت باخته اند و سه کشور اول این فهرست هستند.

در ۲۰۱۷ جهان بیش از ۱۴ هزار میلیارد دلار را بخاطر خشونت از کف داده معادل ۱۲ درصد GDPجهان و یا دو هزار دلار به ازای هر نفر.

نتیجه گیری من؛ این سه کشور ویژگی های مشترکی دارند:

۱.هم منطقه ای ایران هستند؛ این خیلی نشانه خطرناکی است که یه کشور همسایه و هم منطقه ما بیشترین میزان خشونت ها را داشته اند. این یعنی در خاورمیانه امنیت باید اولویت استراتژیک اول باشد.

۲.هم پیمان ایران هستند؛ نقش اسرائیل در بهم زدن توازن اینها جدی است. هدف اسرائیل تبدیل شدن به تنها هژمون منطقه است. ایران برای آنها از این منظر یک مزاحم بزرگ است که می تواند هژمون بلامنازع منطقه باشد. بنابراین هرکجا دستشان برسد منافع ایران را تخریب می کنند.

۳.دارای جمعیت شیعه هستند؛ نیاز به حمایت از شیعیان در منطقه باید جدی گرفته شود. مهمترین گروهی که قوی ترین همبستگی را با ما دارند شیعیان منطقه هستند که یک اقلیت محسوب میشوند اما ظرفیت های زیادی دارند.

۴.بدون هویت ملی ریشه دار هستند؛ با ایران قابل مقایسه نیستند. این کشورها کمتر از ۱۰۰ سال است که کشور شده اند و ملت هایشان بیش از آنکه ملت باشند خود را به نام اقوام و نژاد خود می شناسند. امتزاج قومی و هویت ملی که در ایرانی ها وجود دارد بنابر ادعای کاپلان در خاورمیانه نمونه ندارد.

باید مراقب ایران بود. ایران جان ماست.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اقتصادنیوز، تاریخ 28 مرداد 97، کد مطلب: 294003:www.eghtesadonline.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین