پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: توسعه فرودگاه های کشور به پنج تا 6 میلیون هکتار زمین نیاز دارد و هم اکنون به علت نبود این مقدار زمین، توسعه فرودگاه‌ها با مشکلات اساسی روبرو شده است.

شعار سال: رحمت الله مه آبادی روز چهارشنبه در همایش بررسی روند مستند سازی اراضی فرودگاه‌ها، چالش‌ها و راهكارها، افزود: از فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان نخستین فرودگاه پرتردد كشور سالیانه 14 میلیون مسافر جابجا می شود و به علت كمبود زمین دیگر قادر به توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز این فرودگاه نیستیم.

وی، تاخیر در واگذاری اراضی به فرودگاه‌ها و تعیین قیمت ناعادلانه برای اراضی فرودگاهی را از آسیب‌های توسعه امور فرودگاهی دانست و گفت: در صورتی كه برای حل این مشكل اقدامی انجام نشود، از ارائه خدمت به مردم جلوگیری می شود.

مه‌آبادی فرودگاه‌ها را سرمایه ملی و متعلق به نسل‌های آینده دانست و افزود: در كشور بزرگی مانند ایران به 5 تا 6 میلیون هكتار زمین برای امور فرودگاهی نیاز داریم، در حالی كه به خاطر در اختیار نبودن این مقدار زمین توسعه فرودگاه ها با مشكل مواجه شده است.

مدیرعامل شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با مقایسه فرودگاه بین المللی 50 هزار هكتاری اینچئون كره جنوبی به عنوان بزرگترین فرودگاه این كشور با فرودگاه 13 هزار و 500 هكتاری امام خمینی (ره)، خواستار بروز رسانی محدوده ها و نقشه فرودگاه‌های كشور با هدف جلوگیری از دست اندازی به این اماكن شد.

مه آبادی افزود: باید ضمن توجیه مقام های محلی استان‌ها در خصوص اهمیت فرودگاه‌ها، مقوله مستند سازی اراضی فرودگاهی به قانون تبدیل شود تا بتوان از استفاده دستگاه‌های اجرایی از اراضی فرودگاه ها جلوگیری كرد.

مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور تصریح كرد: این شركت برای نیل به اهداف خود در زمینه توسعه اراضی و زیرساخت‌ها و بهره‌وری از دارایی‌های كشور، اقدام به تشكیل اداره ‌كل املاك و مستغلات كرده تا بتوانیم محدوده های اراضی فرودگاهی را در كشور تعیین كنیم.

مدیرعامل شركت فرودگاه‌‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهارداشت: به عنوان نماینده ملت ایران در صنعت فرودگاهی تاكید می‌كنم، پدیده زمین‌خواری و تصرف اراضی دولتی به یكی از معضلات كشور تبدیل شده و این مساله بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب از مسایل اسف باری است كه باید جرم تلقی شود و مورد تعقیب قضائی قرار گیرد.

وی با بیان اینكه امكانات خوبی در فرودگاه ها در اختیار سایر دستگاه های اجرایی قرار گرفته است، گفت: خدمات مناسبی در اختیار حوزه های مختلف در فرودگاه ها قرار گرفته كه اگر آن را متوقف كنیم مشكلات زیادی در كشور به وجود می آید.

همایش مستند سازی اراضی و فرودگاه های كشور چهارشنبه با حضور مدیرعامل شركت فرودگاه های كشور، مدیران سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و دست اندركاران حوزه فرودگاهی در شركت فرودگاه های كشور برگزار شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395، کد مطلب: -:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین