پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
فدریکا موگرینی، حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان اشغالی را به رسمیت نشناخت.
شعارسال: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این نهاد "مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان" را به رسمیت نمی‌شناسد. این سخنان پس از اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح شد که گفته بود، جولان "تا ابد" در کنترل آنها می‌ماند.

به رغم اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه بخش اشغال شده جولان سوریه برای همیشه تحت حاکمیت این رژیم خواهد ماند اتحادیه اروپا اعلام کرد اشغال این منطقه از سوی تل آویو را به رسمیت نمی شناسد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد « اتحادیه اروپا اسرائیل را در چارچوب مرزهای قبل از 1967 به رسمیت می شناسد بدون آنکه به ادعاهای دولت ( اسرائیل ) درباره دیگر مناطق تا راه حل نهایی توجه داشته باشد .»

موگرینی قبل از نشست حامیان مالی بین المللی اقتصاد فلسطین در بروکسل، گفت: « این موضع مشترک مورد تایید اتحادیه اروپا و کشورهای عضو است .»

اسرائیل بعد از جنگ ژوئن 1967 هزار و دویست کیلومتر مربع از مساحت بلندی های جولان ( شمال شرق ) سوریه را اشغال کرده است. حدود 510 کیلومتر مربع باقیمانده تحت کنترل سوریه است. جامعه بین الملل ضمیمه شدن جولان به اسرائیل در سال 1981 را به رسمیت نمی شناسد.

بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه در نشست شورای وزیران اسرائیل درباره جولان که نخستین بار بعد از اشغال این منطقه از سوی تل آویو برگزار شد اعلام کرد بخش ضمیمه شده جولان « همواره تحت کنترل اسرائیل خواهد ماند .» سوریه و اتحادیه عرب این اظهارات را محکوم کردند.

نتانیاهو بارها هر نوع بازگشت به مرزهای قبل از ژوئن 1967 را که فلسطینی ها بر آن تاکید دارند رد کرده است.قرار است در چارچوب راه حل نهایی مناقشه اسرائیل - فلسطین به اختلافات مرزی پایان داده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ چهارشنبه 1 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 529036، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین