پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
« صادق خرازی» معاون وزیر اسبق امور خارجه با بیان این که « فلسطین و آرمان بلند آن ، جدول بندی های سیاسی و صوری را که امروز توسط استعمار تبلیغ و ترویج می شود، برنمی تابد»، تاکید کرد: فلسطین، قلب تپنده محور مقاومت، قابل مذاکره و سازش نیست.

شعار سال: خرازی در سفربه لبنان با برخی از شخصیت های برجسته و مسئولان گروه های مقاومت و ملی فلسطینی مقیم لبنان که با حضور« محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، خاطرنشان کرد: فلسطین، آرمان بزرگ مقاومت امت اسلامی است و بشریت هم امروز آرمان خود را در موفقیت مردان امروز و گذشته مقاومت جست وجو می کند.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای قائد عظیم الشان انقلاب اسلامی که امروز پرچمدار علمی و اصولی مقاومت و مبارزه با استکبار و صهیونیسم هستند، خط مشی و ریل گذاری اساسی را در رابطه فلسطین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بخوبی طراحی و تبیین فرموده اند.

معاون وزیر اسبق امور خارجه ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مذاکرات سیاسی که دنیای بده بستان است سه موضوع اصلی « اصول و مبانی مشترک که امت اسلامی به آنها باور دارد»،« آرمان فلسطین و مقاومت» و « حرکت محرومین در دنیای اسلام» قابل مذاکره و معامله نیستند.

صادق خرازی افزود: متاسفانه امروز هدف اساسی اردوگاه استکبار جهانی اعم از آمریکا و اروپا و سران برخی کشورهای عرب این است که قضیه و آرمان فلسطین فراموش شود و یا مورد مذاکره و معامله قرار گیرد.

وی اظهارداشت:آنها هر روز در چارچوبی جدید، یک طرحی را ارائه می کنند که بجز ویرانی و بدبختی ثمره ای برای ملت مظلوم فلسطین نداشته است و امروز هم بسیار تلخ و ناگوار است که « مقاومت را به تروریسم پیوند می زنند».

معاون وزیر اسبق امور خارجه ایران گفت: امروز دو جریان مثبت و نفی هم عرض هم پیش می روند ،یکی مقاومت است که ستون فقرات دشمن را لرزانده است و دیگری طرح جدید عربی ضد عربی است که به نام اسلام علیه اسلام اقدام می کند.

صادق خرازی با بیان اینکه « اکنون صحبت از این است که سران برخی کشورهای عربی، امنیت خود را به امنیت اسرائیل پیوند زده اند»، افزود: احدی دیروز این حرف را باور نمی کرد اما امروز شاهد هستیم که هدف آنها ایستادن در مقابل مقاومت و انتفاضه است تا امنیت خودشان و اسرائیل را بگونه ای تنظیم کنند که آرمان فلسطین محو شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه امروز بسیاری از امت عربی و اسلامی گروگان سران خود شده اند اما جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و مقاومت و خون پاک شهدا دست نمی کشد و آنها را هرگز روی میز مذاکره قرار نمی دهد.

معاون وزیر اسبق امور خارجه ایران تصریح کرد: سوریه و دیگران بهانه هستند ، می خواهند مقاومت را سرکوب و قلب آن یعنی فلسطین را از کار بیاندازند اما تاکنون نه تنها اهداف شوم آنها تحقق نیافته که این قلب می تپد و مقاومت امت اسلامی و عربی از سوریه حمایت می کند تا پایدار بماند.

صادق خرازی تاکید کرد:مقاومت، پیروزی های بسیاری را رقم زده و انتفاضه ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس شریف اوج گرفته است و این حرکتی مبارک ، عظیم و نویدبخش پیروزی های بیشتر برای امت اسلامی و عربی است.

وی با بیان اینکه « وظیفه ما حمایت و پشتیانی از قیام و انتفاضه ملت فلسطین است»، گفت که هرگونه کمک به انتفاضه عین اصول اساسی و آرمان مقاومت است.

معاون وزیر اسبق امور خارجه افزود: در جمهوری اسلامی ایران نسبت به حمایت از مقاومت و انتفاضه فلسطین تردیدی وجود ندارد اما با این وجود حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقاومت و فلسطین را خط قرمز و غیرقابل مذاکره و معامله دانسته اند و همواره بر کمک به مقاومت و فلسطین تاکید کرده اند.
صادق خرازی با تاکید به اینکه« طرح های پوسیده برای اختلاف افکنی بین شیعه و سنی دیگر کار ساز نیستند»، خاطرنشان کرد که جهان اسلام و عرب حول محور قدس شریف و آرمان فلسطین و مقاومت وحدت خود را تقویت می کنند و انشاء الله بزودی نماز وحدت را در مسجد مبارک الاقصی اقامه می کنیم.

در ابتدای این مراسم، برخی از شخصیت های فلسطینی از جمله « فتحی ابوالعردات» نماینده جنبش فتح در لبنان، «ابوعماد الرفاعی» نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان و شیخ «محمد موعد »سخنگوی تجمع علمای فلسطین سخنرانی و با تاکید بر ادامه مقاومت و انتفاضه فلسطین ، از حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از ملت، مقاومت و قضیه فلسطین قدردانی کردند.

شخصیت های فلسطینی از اینکه در برخی اجلاس های عربی و اسلامی ، فلسطین و آرمان فلسطین و جنایت های دشمن صهیونیستی نادیده گرفته وعلیه مقاومت ضد تروریسم صهیونیستی و تکفیری تصمیم گیری می شود، ابراز تاسف کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 4 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 82045700: آدرس سایت: www.irna.ir






اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین