پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
مزدوران تکفیری سعودی با ایجاد درگیریهای اخیر در اردوگاههای فلسطینی در لبنان تلاش می کنند از یک سو پای حزب الله را به این درگیریها بازکنند و از سوی دیگر زمینه های اخراج آوارگان فلسطینی از لبنان و اسکان آنان براساس طرح اسکان دائمی رژیم صهیونیستی در یکی از کشورهای خارجی فراهم نمایند.
شعارسال: نشریه فلسطینی المنار چاپ بیت المقدس در خبری تحت عنوان «پول سعودی ها و انفجار اوضاع اردوگاههای فلسطینی در لبنان» نوشت که سعودی ها در نظر دارند طی هماهنگی با رژیم صهیونیستی از طریق ایجاد هرج و مرج در اردوگاههای فلسطینی پای حزب الله لبنان را به این قضایا بازکنند و سپس زمینه های کوچاندن فلسطینی ها به کشورهایی که امادگی پذیرایی از انان را به واسطه کمبود نیروی انسانی دارند، فراهم نمایند.

المنار در این مطلب نوشت: در درون اردوگاههای آوارگان فلسطینی در لبنان چه می گذرد؟ این اردوگاهها بر روی بشکه ای از باروت قرار گرفته اند و نظام وهابی سعودی نیز آنها را به سمت و سوی هرج و مرج، و انفجار سوق می دهد. هر روز درگیری و ترور در این اردوگاهها حادث می شود و هدف از ان نیز کوچاندن ساکنان این اردوگاهها در چارچوب نقشی است که به پادشاهی وهابی سعودی واگذار کرده اند. طرح اسکان دائمی آوارگان فلسطینی در کشورهای دیگر ماموریتی است که در چارچوب طرح آمریکایی اسراییلی به آل سعود محول شده است و او نیز با ویرانی کشورهای عربی و فشار بر اردوگاهها جهت کوچاندن ساکنان ان نظیر انچه که در سوریه اتفاق افتاد وارد عمل شده است.

این نشریه نوشت: بر این اساس آنچه این روزها از عملیات ترور و درگیری در اردوگاههای فلسطینی در لبنان شاهد هستیم اغاز یک دوره جدید از برنامه ریزی در چارچوب طرح توطین(جایی را وطن کسی ساختن) آوارگان فلسطینی است که صحنه آن لبنان و پول سعودی ها نیز در پشت پرده با اعزام مزدور و تکفیری به این اردوگاهها و ایجاد درگیری و هرج و مرج به این تنش دامن می زند.

المنار نوشت که این اقدامات سعودی‌ها مقدمه ای است برای برخورد عامدانه و برنامه ریزی شده با حزب الله لبنان و به تبع ان شعله ور کردن صحنه درگیریهای لبنان و در نهایت خروج آوارگان از اردوگاهایشان و رفتن به سوی کشورهایی که برای استقبال از انان اعلام آمادگی کرده اند.

برپایه این گزارش سرویس استخبارات سعودی در هماهنگی با رژیم صهیونیستی با شعله ور کردن اردوگاههای فلسطینی در لبنان دو هدف را منظور دارد یکی درگیر کردن حزب الله لبنان در صحنه داخلی این کشور و دیگری اجرایی کردن فاز دوم طرح اسکان اوارگان فلسطینی( توطین) که از چند سال پیش اغاز شده است. این طرح با تامین مالی سعودی ها برای حل و فصل قضیه فلسطین پیش تر پیشنهاد شده بود و اینک استمرار می یابد.

منابع مطلع به المنار گزارش داده اند که سفارت سعودی در بیروت نقش بزرگی در انفجار اوضاع در اردوگاههای فلسطینی و کشاندن این درگیری ها به حزب الله ایفا می کند و نظام وهابی سعودی نیز پول های زیادی را برای تحقق این مهم اختصاص داده است.

بازگشت اوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود از سوی بسیاری از ناظران سیاسی کلید حل قضیه آوارگان فلسطینی و به تبع ان حل قضیه فلسطین توصیف می شود امری که رژیم اشغال‌گر قدس به دلیل تغییرات دموگرافی(جمعیتی) که بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن اصلی خود ایجاد می کند شدیدا با ان مخالف است و تلاش دارد تا آوارگان فلسطینی را بالاجبار یا در کشورهای میزبان و یا سایر کشورهایی که نیاز به نیروی انسانی مولد دارند اسکان دهد و به این ترتیب از بازگشت بیش از پنج میلیون آواره فلسطینی به درون این کشور اشغال شده جلوگیری کند.

کشورهای اروپایی که از نرخ زاد و ولد منفی به شدت رنج می برند بسیار تمایل دارند که از این گونه آوارگان در کشورهای خود پذیرایی کنند امری که در جریان واقعه اخیر آوارگان سوری به کشورهای اروپایی به عینه مشاهده شد.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395، کد خبر: 13950207000735، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین