پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۶۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
افزایش بلایای طبیعی و ویرانی های ناشی از درگیری ها در سال میلادی جاری بیش از 8 میلیون نفر بر آوارگان جهان افزوده و به همین دلیل این نهاد برای تامین مایحتاج آنها به 23 میلیارد و 500 میلیون دلار نیاز دارد.

شعار سال: 193کشور عضو سازمان ملل متحد در 5 دسامبر سال میلادی گذشته بر سر یک بودجه 22 میلیارد و 200 میلیون دلاری به منظور تامین نیاز اضطرای آوارگان و آسیب دیدگان جهان به توافق رسیدند که براساس گزارش این نهاد تاکنون فقط 6 میلیارد و 200 میلیون دلار از این بودجه تامین شده است.

دفتر هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که با افزایش خرابی ها و ضایعات ناشی از سوانح طبیعی ، جنگ ها و درگیری ها در شش ماه اول سال جاری میلادی 8 میلیون نفر بر شمار آوارگان سراسر جهان افزوده است.

'استیون اوبراین' سرپرست دفتر هماهنگی کمک های انساندوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) با ذکر این مطلب نوشته است که کشور های کمک کننده تاکنون فقط 6 میلیارد و 200 میلیون دلار از مجموع 22 میلیارد و 200 میلیون دلار بودجه مورد توافق برای سال جاری را تامین کرده اند و همین کمبود ، تلاش های این دفتر را برای تامین نیازهای روبه افزایش آوارگان و آسیب دیدگان جهان دچار وقفه کرده است.

'اوبراین' اضافه کرد که افزایش شمار آوارگان جهان این نهاد را ناگزیر به تجدیدنظر در بودجه موردنیاز خود کرده و برای کمک رسانی به همه این نیازمندان به یک میلیارد و 300 میلیون دلار بودجه اضافی نیاز است.

وی خطاب به کشورهای عضو این نهاد به فوریت زمانی برای تامین این نیازها اشاره کرده و از این کشورها خواسته است تا در تامین این نیازها و پرداخت سهمیه های مورد تعهد خود اهتمام بیشتری به خرج دهند.

در این گزارش به مردم کشورهای ماداگاسکار، موزامبیک، پرو، نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن به عنوان مناطقی که در اثر ویرانی ها، خشکسالی ها و قحطی های درازمدت به این گونه کمک های نیاز حیاتی دارند اشاره شده و آمده است که از مجموع 141 میلیون نفر مردم نیازمند جهان 101 میلیون نفر از آن ها از جمله مردم کشورهای یمن، نیجریه و سودان جنوبی در شرایطی بحرانی بسر می برند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار 1تیر 96، کدمطلب:485484، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین