پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در مورد مرگ آوارگان طی هفته گذشته در دریای مدیترانه که بسیاری از آنها کودکان بدون همراه بودند، ابراز نگرانی کرد.

شعار سال: صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در مورد مرگ آوارگان طی هفته گذشته در دریای مدیترانه که بسیاری از آنها کودکان بدون همراه بودند، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک ، این نهاد بین المللی در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به پیش بینی افزایش قابل توجه شمار کودکان آواره ای که ممکن است تابستان امسال سفری خطرناک بین لیبی و ایتالیا داشته باشند، یونیسف به زودی عملیاتی مشترک با دولت ایتالیا و شرکایش برای محافظت از آنها آغاز خواهد کرد.

بنا بر اعلام کمیساریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان، هفته گذشته دست کم 700 آواره که قصد داشتند با عبور از دریای مدیترانه خود را به خاک اروپا برسانند، در طول این سفر خطرناک بر اثر واژگونی قایقی که آنها را حمل می کرد، جان خود را از دست دادند. صدها تن از آنها ناپدید شدند.

بیشتر کودکانی را که از دریای مدیترانه عبور می کنند، نوجوانانی بدون همراه تشکیل می دهند که قربانی بدرفتاری و سوء استفاده هستند و در هر مرحله از سفر خود با خطر مرگ رو به رو هستند.

ماری-پی‌یر پوآریه، هماهنگ کننده ویژه یونیسف در امور آوارگان در اروپا گفت: داستان‌های سفر این کودکان بسیار وحشتناک است. هیچ کودکی نباید این گونه زندگی کند. زندگی آنها در دستان قاچاقچیانی قرار دارد که همه دغدغه آنها پولی است که می توانند از آنها بگیرند.

امسال به طور متوسط در هر ماه یک هزار کودک بدون همراه وارد ایتالیا شدند، اما یونیسف می گوید که این رقم احتمالا در ماههای آینده به شدت افزایش خواهد یافت.

کمیساریای عالی سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد اواخر هفته گذشته چند قایق کوچک حامل آوارگان در دریای مدیترانه غرق شد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه حدود 600 تن در پی غرق شدن قایقشان در دریای مدیترانه ناپدید شدند.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار هم گزارش داد، بهبود وضع آب و هوا موجب افزایش شمار آوارگانی شده است که از راه دریا خود را به اروپا می رسانند. با معتدل شدن آب و هوا و آرام شدن دریا، قایق های حامل آوارگان بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفتند. طبق گزارش کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد هفتصد تن از آوارگان که از سواحل لیبی برای رسیدن به اروپا راه دریا را در پیش گرفتند غرق شدند. روز یکشنبه در سواحل انگلیس نیز بیست آواره به طور معجزه آسایی نجات یافتند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سيما، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395، کد مطلب: ۱۱۵۴۲۸۵:www.iribnews. ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین