پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
تعدادی از فعالان ترکیه مخالفت خود را با سیاست‌های رئیس جمهورشان در اعطای تابعیت ترکیه‌ای به ۳۰۰ هزار سوری اعلام کردند.

شعارسال: به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، این کاربران شبکه‌های اجتماعی با به راه انداختن هشتگ‌هایی مخالفت خود را با اعطای تابعیت به پناهجویان سوری اعلام کردند.

آنها در شبکه‌های اجتماعی نوشتند: تابعیت ترکیه‌ای به سوری‌ها تعلق نمی‌گیرد و آنها باید به مریخ بروند!

روزنامه ترکیه‌ای "خبر ترک" نیز فاش کرد، مسئولان آنکارا احتمالا به ۳۰۰ هزار پناهجوی سوری تابعیت ترکیه‌ای می‌دهند تا آنها را به ماندن در این کشور ترغیب کنند.

این روزنامه در ادامه نوشت: اعطای تابعیت ترکیه‌ای به سوری‌ها به صورت مرحله‌ای انجام خواهد شد و در مرحله اول حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار سوری از مجموع نزدیک به دو میلیون و ۷۰۰ هزار سوری که در حال حاضر در ترکیه زندگی می‌کنند، تابعیت این کشور را دریافت خواهند کرد و به این ترتیب تعداد کل سوری‌هایی که به این ترتیب از تابعیت ترکیه برخوردار می‌شوند به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در دوم ژوئیه اعلام کرد، در حال بررسی پرونده‌ اعطای تابعیت به پناهجویان سوری است. وی از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از سوری‌ها حاضر در ترکیه در اردوگاه‌های نزدیک به مرزها ساکن هستند و باقی آنها تلاش می‌کنند خود را وارد بافت اجتماعی و نیروی کار ترکیه کنند.

آنکارا امیدوار است پناهجویان سوری با اقامت در این کشور شروع به فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کنند. آنکارا امیدوار است بتواند سوری‌های ثروتمندی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند در این کشور نگه دارد.

به نوشته روزنامه خبر ترک، سوری‌هایی که به تازگی تابعیت ترکیه‌ای گرفته‌اند در کمتر از یک سال آینده می‌توانند در رای گیری‌ها نیز شرکت کنند و برای این پناهجویان شرط قانونی اقامت حداقل پنج سال برای اخذ تابعیت برداشته شده است.

همین امر موجب واکنش شدید فعالان ترکیه‌ای و انتقادات شدید آنها نسبت به سیاست‌های آنکارا شده است.

آنکارا در ژانویه اعلام کرد، مجوز فعالیت شغلی نیز به پناهجویان سوری داده خواهد شد.

وزارت کار ترکیه نیز روز دوشنبه گذشته اعلام کرد، ۵۵۰۰ سوری تاکنون موفق به اخذ مجوز کار شده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20تیر1395، کدخبر: 95040110783: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین