پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
نشریه انگلیسی از پروازهای مستمر شناسایی نیروی هوایی رژیم اسرائیل در سوریه جهت رصد انتقال سلاح‌های ساخت ایران به مقصد نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان خبر داد.

شعارسال: نشریه «فلایت گلوبال» به نقل از منابع خارجی مدعی پروازهای شناسایی جنگنده‌های رژیم اسرائیل در آسمان سوریه شد.

به نوشته فلایت گلوبال، نیروی هوایی اسرائیل از بیم انتقال سلاح از خاک سوریه به حزب الله لبنان حضور مستمری را در قلمروی هوایی سوریه دارد. این در حالی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل و «ولادیمیر پوتین» در زمینه عزم تل‌آویو در حمله به هر کاروان حامل سلاح از ایران به لبنان و از طریق سوریه به رایزنی پرداخته بودند.

با این که روسیه از عقب نشینی نیروهای خود از سوریه خبر داده است، اما منابع اسرائیلی از حضور نیروهای نظامی این کشور با سامانه‌های موشکی سطح به هوای فعال مستقر در مواضع خود در سوریه خبر می‌دهند.

یک روزنامه صهیونیستی نیز جمعه گذشته مدعی شد نیروهای ارتش روسیه حاضر در سوریه دست کم تاکنون دو مرتبه به سوی جنگنده‌های اسرائیلی شلیک کرده‌اند، اقدامی که موجب شد تا نتانیاهو اسرائیل در پی بهبود هماهنگی عملیاتی با مسکو بر آید.

روزنامه «یدیعوت‌ آحارانوت» بدون ذکر منبع خبر به تاریخ و مکان این حادثه یا آسیب دیدگی احتمالی هواپیماهای اسرائیل نیز اشاره‌ای نکرده است. این در حالی است که روسیه حضور نظامی در سوریه از ماه سپتامبر گذشته به این سو جهت حمایت نظامی از دمشق شدت بخشیده است.

در همین زمینه نیز شبکه ده تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، یک جنگنده روسی هفته گذشته در نزدیکی سواحل مدیترانه (در قلمروی سوریه) به جنگنده اسرائیل نزدیک شد اما هیچ برخوردی بین دو جنگنده رخ نداد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت1395، کدخبر: 13950207001341: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین