پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۰
ارتش اسرائیل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محرمانه بودن اسناد اطلاعاتی مربوط به عملیات هوایی ۱۵ سال پیش در سوریه لغو شد. ۱۵ سال پیش در چنین روزی یک رآکتور هسته‌ای در سوریه را منهدم کردیم. بنا به اعلام ارتش اسرائیل، این سند مربوط به سال ۲۰۰۲ نشان می‌دهد که سوریه به عنوان بخشی از یک پروژه محرمانه اتمام یافته یا در حال ساخت رآکتور هسته‌ای است.انتشار این اطلاعیه درست زمانی که اسرائیل اعتراضات خود را به توافق احتمالی آمریکا و کشور‌های اروپایی برای فعالیت‌های هسته‌ای با ایران افزایش یافته، قابل توجه است.

شعار سال: ارتش اسرائیل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محرمانه بودن اسناد اطلاعاتی مربوط به عملیات هوایی ۱۵ سال پیش در سوریه لغو شد. ۱۵ سال پیش در چنین روزی یک رآکتور هسته‌ای در سوریه را منهدم کردیم.

 براساس این گزارش، سند اطلاعاتی اسرائیل مربوط به ۲۰ سال پیش «حاوی ارزیابی‌های اطلاعاتی مبنی بر تلاش سوریه برای پیشبرد یک پروژه استراتژیک» بود.
اسرائیل اسناد و تصاویر حمله ۱۵ سال پیش به رآکتور هسته‌ای سوریه را منتشر کرد (+فیلم)
بنا به اعلام ارتش اسرائیل، این سند مربوط به سال ۲۰۰۲ نشان می‌دهد که سوریه به عنوان بخشی از یک پروژه محرمانه اتمام یافته یا در حال ساخت رآکتور هسته‌ای است.

در این اطلاعیه آمده است: جنگنده‌های اسرائیلی ۶ سپتامبر ۲۰۰۷ رآکتور هسته‌ای سوریه را در دیرالزور منهدم کردند.

ارتش اسرائیل همچنین اسناد و تصاویر اطلاعاتی مربوط به این عملیات را منتشر کرد.

تعداد بازدید : 13

پیامی برای ایران؟

خبرگزاری آناتولی در بخشی از گزارش خود با طرح این پرسش که «آیا اطلاعیه اسرائیل پیامی برای ایران است؟» نوشت:

انتشار این اطلاعیه درست زمانی که اسرائیل اعتراضات خود را به توافق احتمالی آمریکا و کشور‌های اروپایی برای فعالیت‌های هسته‌ای با ایران افزایش یافته، قابل توجه است.

یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل روز سه شنبه به ایران هشدار داد که آماده مقابله با «هرگونه تهدید و سناریو» هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۱۷ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۵۷۲۲۹، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین