پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۴۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
روزنامه هلندی فولکس کرانت در گزارشی از هویت یک خرابکار هسته‌ای در ایران پرده برداشته که البته گفته می‌شود بابت این خرابکاری، بهای سنگینی هم پرداخته است!ادعای این رسانه‌ این است که ویروس استاکس‌نت از طریق یک مهندس هلندی‌الاصل ساکن امارات به نام «اریک فان‌سابن» و از طریق فناوری های مورد نیاز در پمپ های آب خاص، در نطنز منتشر شده است. فان‌سابن اگرچه در عملیات آلوده کردن تأسیسات هسته‌ای موفق عمل کرد اما کمتر از یک سال بعد در اتفاقی کشته می‌شود؛ موتورسیکلت وی در ۱۶ ژانویه ۲۰۰۹ در نزدیکی شارجه چپ می‌کند و وی فوت می‌کند!اتفاقی که سرویس اطلاعات نظامی هلند برخلاف تصور خانواده این جاسوس، آن را یک حادثه نمی‌داند!

شعارسال: یک روزنامه هلندی به‌تازگی در گزارشی از هویت یک خرابکار هسته‌ای در ایران پرده برداشته است که البته گفته می‌شود بابت این خرابکاری، بهای سنگینی هم پرداخته است!

سرنوشت خرابکار هلندی تأسیسات هسته‌ای نطنز

این گزارش درباره نحوه ورود ویروس استاکس‌نت به تأسیسات هسته‌ای نطنز است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ به این سایت هسته‌ای نفوذ کرده است؛ بدافزاری که به‌گفته ادوار اسنودن، با همکاری مشترک آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل طی عملیاتی به‌نام عملیات بازی‌های المپیک ساخته شده بود.

سرنوشت خرابکار هلندی تأسیسات هسته‌ای نطنز

گزارش روزنامه هلندی فولکس کرانت هم تصریح دارد که سال ۲۰۰۶ رئیس سازمان سیا در ملاقات با مقام‌های سرویس اطلاعات نظامی هلند (AEFD) از همکاری سرّی بین دو سرویس اطلاعاتی خبر داده است. بدافزار استاکس‌نت به سیستم کشور‌های دیگری مانند هند، اندونزی و پاکستان هم نفوذ کرده، اما ایران بیشترین آسیب را از آن دیده است.

ادعای این رسانه این است که ویروس "استاکس‌نت" از طریق یک مهندس هلندی‌الاصل ساکن امارات به‌نام «اریک فان‌سابن» در نطنز منتشر شده است.

سرنوشت خرابکار هلندی تأسیسات هسته‌ای نطنز

اما نکته مهم اعتراف روزنامه بر سرنوشتی است که این جاسوس به آن دچار شده است؛ فان‌سابن اگرچه در عملیات آلوده کردن تأسیسات هسته‌ای موفق عمل کرد، اما کمتر از یک سال بعد در اتفاقی کشته می‌شود؛ موتورسیکلت وی در ۱۶ ژانویه ۲۰۰۹ در نزدیکی شارجه چپ می‌کند و وی فوت می‌کند!اتفاقی که سرویس اطلاعات نظامی هلند به‌خلاف تصور خانواده این جاسوس، آن را یک حادثه نمی‌داند!

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19دی1402، کدخبر: 3020319، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین