پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۱۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
سرنگونی جنگنده پیشرفته اسرائیل از طراز اف 16 مراکز نظامی آمریکایی و اسرائیلی را حیرت زده کرد، نه تنها در بعد نظامی، بلکه به دلیل پیامدهای سیاسی که بر آن مترتب شده و نقطه تحولی که در جریان درگیریهای دایر در میدان سوریه ایجاد کرد

شعارسال: المیادین نوشت: سرنگونی جنگنده پیشرفته اسرائیل از طراز اف 16 مراکز نظامی آمریکایی و اسرائیلی را حیرت زده کرد، نه تنها در بعد نظامی، بلکه به دلیل پیامدهای سیاسی که بر آن مترتب شده و نقطه تحولی که در جریان درگیریهای دایر در میدان سوریه ایجاد کرد؛ چرا که مقابله اخیر در چارچوب دخالت نظامی مستقیم واشنگتن و تل آویو در سوریه، بعنوان دلیلی بود برای عدم نیاز آنها به تکیه بر نیروهای تکفیری در این کشور، بویژه پس از شکستهای توالی این نیروها از ارتش سوریه و هم پیمانان آن .

این رسانه عرب زبان ادامه داد: در اواخر ماه آگوست در سال گذشته، اسرائیل از خرید 17 جنگنده آمریکایی طراز اف35 خبر داد؛ جنگنده هایی که براساس شاخص های اعلام شده از سوی پنتاگن، برجسته ترین ویژگی آنها قدرتشان در پنهان شدن از شبکه های رادار و سرعت زیاد در حین پرواز است؛ سرعتی معادل 1900کیلومتر در ساعت.

هفته نامه آمریکایی نشنال اینترست در اکتوبر 2017 به مزایای جنگنده نسل پنجم آمریکا با عنوان اف 35 اشاره کرده و مدعی شد این نوع جنگنده با جنگنده های همانندش متفاوت است.

طبق گزارش یک خبرگزاری فرانسوی، هدف از این معامله بین اسرائیل و آمریکا تقویت توان بازدارندگی اسرائیل در برابر تهدید ایران است؛ زیرا سامانه های دفاع هوایی قادر به رصد این نوع جنگنده نیستند. این خبرگزاری به نقل از لیبرمن جنگنده های اف 35 را عنصری مرکزی برای ضمانت دفاع از مرزهای اسرائیل دانسته بود.

شرکت لاکهید مارتین، سازنده این جنگنده، آزمایشهای متعددی را بر روی اف 35 انجام داد و هدف از انجام این آزمایشها علاوه بر آزمودن توانایی نظری اف 35، افزایش فروش برای بازار سلاح آمریکا و اقناع هم پیمانان ایالات متحده برای سرمایه گذاری در خرید گرانترین جنگنده در جهان بود؛ امری که نتایج مورد نظر آمریکا به همراه نداشت.

در جولای 2017، پنتاگن برای نمایش جدیدترین سلاحهای خود به نمایشگاه نظامی پاریس تکیه کرده و در برابر چشم بازدید کنندگان آزمایشهایی را بر روی این سلاحها انجام داد.

گذشته از این، در آغاز سال 2015، یکه ماهنامه علمیِ آمریکایی گزارشی را در مورد مقایسه بین اف 16و اف 35 منتشر کرده و نوشت: با وجود مزایای متعدد جنگنده جدید، ازمایشها نشان داد که انعطاف پذیری اف 35 در حین انجام عملیات، از اف 16 هم کمتر است و اطلاعاتی که در مورد توان این جنگنده برای استتار از شبکه های رادار ارائه شده، اشتباه است؛ چرا که در واقعیت، اف 35 به جای آنکه در رادارها به شکل هواپیما ظاهر شود، کوچکتر از اندازه معمولی و شاید به شکل یک پرنده دیده می شود.

براساس ارزیابی های علمی و واقعیتهایی که پس از آزمایش اف 35 مشخص شده است، می توان گفت ادعاهای آمریکا و تلاش آن برای توصیف ویژگی های خاصی برای جنگنده گران قیمتش،مطابق با واقعیت عملیاتی نیست؛ علاوه بر اینکه یکی از انواع اف 16 نیز با موشکهای تقریبا قدیمی سوریه از پای درآمد!

نتیجه انکه عملیات هوایی و قدرت اسرائیل در انجام آن، همواره ابزاری ثابت برای تضمین تصویر برتر اسرائیل در ذهنیت افکار عمومی اسرائیلی و غربی بوده است و هر گونه اختلالی در این تصویر، پیامدهای خطرناک و سرنوشت سازی برای موازین قوا و مسیر درگیریها در منطقه دارد.

بدین ترتیب می توانیم پیش بینی کنیم که اسرائیل از این پس برای ترمیم تصویر خود در جهان، تلاش می کند از موشکهای دور برد زمین به زمین یا زمین به دریا استفاده نموده و به وسیله آنها سامانه های دفاع هوایی سوریه را هدف قرار دهد؛ در کنار این، صهیونیستها همکاری اطلاعاتی خود با آمریکا را از طریق استفاده از ماهواره ها و هواپیماهای جاسوسی در ارتفاعاتی به دور از موشکهای دفاع هوایی و پهبادهای سوریه و ایران، افزایش می دهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 3اسفند1396، کدخبر: 394863: www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
شاید بتونه ولی این همه اف16 هایی که به کشور های دیگه فروخته شده بودند رو میخواد چیکار کنه ، سوریه با نابودسازی یک جنگنده ضربه ی سنگینی به تولید کنندگان آن زد
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
مستکبرین جهان باید بدانند که با پیشرفت تکنولوژی های خود نمیتوانند ذره ای از ایمان و عمل جامعه مسلمان کم کنند انها همیشه شکست میخورند
س.د۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
این سرنگونی یه تهدید بالقوه برای اسراییله
پایان این حکومت جعلی نزدیکه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین