پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت یک مؤسسه هشدار داده است به زودی اسرائیل اکثریت یهودی خود را از دست خواهد داد.

شعار سال: در این گزارش به قلم استیو لیند آمده است: مقامات مؤسسه تریگوبوف Triguboff هشدار داده اند اگر مقامات اسرائیلی رویکردهای خود را در قبال مهاجرانی که از روسیه و اوکراین به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده اند تغییر ندهند، ممکن است اسرائیل طی ده های آتی اکثریت یهودی خود را از دست بدهد.

شالوم نورمن از مدیران این مؤسسه نیز گفت:‌ «ما درباره صدها هزار نفر صحبت می کنیم.»

او افزود:‌ «طی بیست سال، اگر کاری انجام ندهیم بیش از یک میلیون شهروند در اسرائیل خواهیم داشت که نامشان به عنوان یهودی ثبت نشده است . این افراد اجازه ازدواج یا به خاک سپرده شدن در اسرائیل را ندارند. فکر می کنم اگر دست روی دست بگذاریم در یک دوره زمانی خاص با فاجعه رو به رو خواهیم شد.»

مؤسسه تریگوبوف اخیرا کلاس هایی برای گرویدن به یهودیت برای ده ها مهاجر احتمالی در روسیه و اوکراین برگزار کرده است. هدف از این اقدام، تسریع در روند گرویدن افراد به هلاخا است.

نورمن گفت:‌ «بیش از پانزده هزار مهاجر در سال فقط از روسیه و اوکراین وارد اسرائیل می شوند. مردم نمی دانند هشتاد و پنج درصد از این مهاجران تازه وارد که زیر چهل سال دارند یهودی هلاخا نیستند.»

[هلاخا به مجموعه قوانین شریعت یهود گفته می‌شود، قوانینی که از تورات مکتوب (تنخ)، تورات شفاهی (تلمود) و خاخام‌ها و همچنین آداب و رسوم یهودیان ناشی می شود.]

به گفته نورمن، هدف از برگزاری کلاس های این مؤسسه گرویدن افراد به هلاخا قبل از مهاجرت به اسرائیل است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395، کد مطلب: ۱۱۱۸۲۶۳:www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین