پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد: وزیر صنعت از طرف مدیر شرکت پای قرارداد واردات سیگار اسرائیلی امضا کرد و شنیدم دستور تمدید شش ماهه آن را نیز داده است.

شعارسال: محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پرونده واردات کالاهای اسرائیلی به کشور گفت:‌ این پرونده توسط وزارت اطلاعات تکمیل شده و به مرجع قضایی ارسال شده است.

وی با اعلام اینکه کیفرخواست در این باره صادر و مشخص شد که رشوه رد و بدل شده است، اظهار داشت: این کیفرخواست برای یکی از متهمین که سیگار مارلبرو از اسرائیل وارد می‌کرد صادر شده است.

پورمختار گفت: چهار الی پنج نفر از عوامل این واردات غیرقانونی از قبل در بازداشت بودند و الان با وثیقه آزاد شده‌اند و جالب است که یکی از این‌ها اقرار کرده است که صرفاً در یک قلم هفت میلیارد تومان از طرف کسی که قرار بوده این سیگارها را وارد کند پول گرفته است تا مقدمات کارش را در وزارت صنعت، معدن و تجارت هموار کند.

وی ادامه داد: این مسیر برای او هموار شد و وزیر صنعت خود شخصاً مجوز صادر کرد که کاری غیرمعمول و غیرمنطقی بود که وزیر صنعت از طرف مدیرکل امضا زد.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متن این قرارداد منتشر شده و موجود است، گفت: این فردی که مدعی نمایندگی بوده است اصلاً حائز این سمت نبوده است.

وی افزود: این فرد ظاهراً مدتی با شرکت کار می‌کرده و حتی اگر خود او را صهیونیستی ندانیم اما این مسیر قانونی نیز توسط وزیر رعایت نشده است.

پورمختار با اشاره به اینکه کمیسیون پیگیر بوده و این پرونده اکنون در مرجع قضایی است، اظهار داشت: در عین حال من شنیدم که وزیر دستور داده است که شش ماه دیگر این قرارداد تمدید شود که باعث تأسف و تعجب است که وزیر صنعت که به جای آنکه به وظایف اصلی خود و مسائل اساسی صنعت کشور بپردازد به واردات علاقه نشان دهد.

وی با اشاره به اینکه در این باره سوالی مطرح کرده است و وزیر باید آن را پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، همه اطلاعات ما درباره مبدأ ورود سیگار اسرائیلی را دارد.

نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیر بودن و جدیت کمیسیون در این پرونده گفت: دادستانی کل هم در این موضوع ورود کرده و حدود هفت ماه پیش، نامه‌ای نوشته که واردات این کالا منع شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که کمیسیون اصل 90 وارد بررسی احتمال حضور جاسوس در این پرونده نشده است، اظهار داشت: این بر عهده وزارت اطلاعات و سایر دستگاه‌هاست و ما بیشتر بر روی جنبه صهیونیستی بودن و مجوز نداشتن و بحث واردات آن را متمرکز بودیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاريخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395، کد خبر: 13950206000516، www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین