پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۶۸۲۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
عضو لابی صهیونیستی اتحاد علیه ایران هسته ای از تلاش این گروه آمریکایی برای انصراف شرکت های خارجی از همکاری با ایران خبر داد و گفت: شرکت یانگ مینگ تایوان به درخواست این گروه به فعالیت در ایران خاتمه می‌دهد.

شعار سال: جولیو ماریا ترزی، عضو لابی صهیونیستی اتحاد علیه ایران هسته ای در هفته نامه نیوزویک نوشت، از زوریخ تا رم، شواهد جدیدی دیده می شود که نشان می دهد سرمایه گذاران خارجی به نحو فزاینده ای از ریسک های همکاری تجاری و اقتصادی با ایران واهمه دارند و آنها باید هم ترس داشته باشند.

من سال گذشته بعد از آنکه امضای برجام موجب هجوم دولت ها و سرمایه گذاران اروپایی برای بهره بردن از بازار ایران شده، در زوریخ بودم.

در آن زمان، سازمان دهندگان نشست مجمع ایران-اروپای 2016 شاهد «هیجان بالای ایجاد شده ناشی از فرصت های پساتحریم» ایجاد شده در ایران بودند. سرمایه گذاران احتمالی ای که من با آنها در حاشیه این نشست گفت وگو کردم به دلیل بازار بزرگ و پرسود ایران و جمعیت 80 میلیون نفری مصرف کنندگان جدید در این کشور، از رشد کسب و کار سخن می گفتند.

این فضا در طی یک سال تا چه حدی تغییر یافته است. در نشست مجمع ایران-اروپای امسال، که برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده، توصیه دوستانه سازمان دهندگان به شرکت ها و سرمایه گذاران احتمالی در پیش گرفتن «احتیاط» است.

واقعیت های درهم و برهم در آشفته در مورد ایران برخی سرمایه گذاران را از حضور در این کشور منصرف ساخته، زیرا ایران به آن سادگی ای که تصور می شد یک بازار نوظهور با پتانسیلی دست نخورده نیست.

حتی رسانه های ایرانی هم به نحو فزاینده ای «ابر احتیاط و عدم قطعیتی» را که بر بالای سر کنفرانس های جذب سرمایه گذاری خارجی سایه افکنده تایید می کنند.

بزرگترین کنفرانس سالانه صنعت نفت ایران با عنوان ایران اویل شو، ماه گذشته در تهران بدون حضور نام های بزرگی نظیر بی پی و توتال برگزار شد. مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان ساخت که «بسیاری از شرکت های نفتی طراز اول از جمله بی پی و توتال نمی خواهند امسال در بیست و دومین نمایشگاه نفت ایران شرکت کنند و تنها نمایندگانی را برای ارزیابی فرصت هی سرمایه گذاری اعزام خواهند کرد.»

یک رسانه ایرانی درباره این نمایشگاه نوشته بود: «بر خلاف نمایشگاه سال گذشته، یعنی زمانی که غول های نفتی با امیدهایی بسیار برای سرمایه گذاری و همکاری از ایران پسا تحریم بازدید کردند... گذری از تالار محل برگزاری بیست و دومین نمایشگاه نفت تهران این حس را به شما می دهد که در طی حدود یک سال، شرکت های بین المللی به میزان قابل توجهی محتاط و کم گو شده اند.»

دومین نشست مصرف کننده ایرانی نیز قرار است در ماه سپتامبر در پاریس برگزار شود و موضوع آن «تضمین های سرمایه گذاری: چگونگی حفاظت از سرمایه گذاری شما در صورتی که اوضاع بر حسب انتظار پیش نرود» تعیین شده است.

همچنین برای نشست بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی ایران در جولای امسال نیز 3 هدف تعیین شده است:1)پیشگیری از افتادن در تله های مشترک و تشریفات دست و پاگیر اداری و 2) تضمین تبعیت از محدودیت های دولت آمریکا و بانکداری بین المللی، و 3)انجام ارزیابی ریسک.

در سایر صنایع غیر نفتی نیز وضع به همین منوال است. مثلا شرکت یانگ مینگ تایوان، یکی از بزرگترین خطوط کشتیرانی باری جهان را در نظر بگیرید. این شرکت در ماه مارس با پذیرش درخواست لابی صهیونیستی اتحاد علیه ایران هسته ای، که من یکی از اعضای هیئت مشورتی آن هستم، اعلام کرد که تا پایان ماه آوریل کار در بزرگترین بندر کانتینری ایران را خاتمه می دهد.

در حال حاضر، دیگر شرکت های فعال در بنادر ایران از جمله اورگرین مارین (تایونا)، پاسیفیک اینترنشنال لاینز (سنگاپور)، رجینال کانتینر لاینز (تایلند)، مائرسک (دانمارک)، ایگنازیو مسینا (ایتالیا) و هیوندای (کره) نیز هدف بعدی این لابی برای دست کشیدن از فعالیت در ایران هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار 5تیر 96، کدمطلب:486633، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
0
0
طبیعی است. اگر غیر از این می بود جای سوال داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۶
0
0
جنگ روانیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین