پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۵۱۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۱
توئیت های محمود صادقی در فضای مجازی با محتوای لیست وام گیرندگان کلان بانک سرمایه که موجب واکنش افراد نامبرده در لیست مذکور شده است ، دنباله دار شده و برآوردها حاکی از این است که اشخاص حقیقی که دراین لیست به عنوان بدهکار معرفی شده اند مبلغی معادل 6 هزار و 900 میلیارد تومان به بانک سرمایه بدهی دارند اما هنوز هیچ مرجعی آن را به صورت رسمی تایید نکرده است .

شعارسال: توئیت افشاگرانه محمود صادقی که واکنش هایی که از سوی افرادی که اسامی آن ها در لیست منتشر شده وجود داشت، ادامه دار شده است و این نماینده مجلس طیف امید در حالی که در توئیتر خود اعلام کرده است که مسئولیتی درقبال نظرات کاربران این فضای مجازی ندارد. امروز تصویری را با عنوان سرمایه داری رفاقتی منتشر کرده است که مربوط به مطالعات اقتصاددانان نهادگرا در زمینه توسعه است.

این عنوان که به ظاهر محاوره می آید دارای تفاسیر و شاخص های محاسبه شده ای است برای کشورهایی با دسترسی محدود و در مراحل پایانی بلوغ، عکسی که در این توئیت وجود دارد مربوط سال 2016 است که هفته نامه اکونومیست این شاخص را منتشر کرد؛ در لیست منتشر شده در سال 2016 و حتی در سال 2014 نامی از ایران در بین 22 کشور نامبرده که طیف روسیه تا آلمان را در برمی گیرد؛ وجود ندارد. زیرا ویژگی ها و طیف توسعه ای که ایران در آن قرار دارد مناسبتی با شاخص مذکور ندارد بنابرین موضوعیت مسئله مطرح شده در توئیت این نماینده مجلس نمی تواند از بعد علمی درخور هشتگ سرمایه داری رفاقتی باشد و بهتر است این موضوع همچنان در قالب فساد اقتصادی مستقیم بررسی شود.

این شاخص برای کشورهای مذکور با توجه به سرمایه گذاری ها و فعالیت ها در بخش های حقیقی و پولی اقتصاد کشورهای با دسترسی محدود محاسبه می شود که به صورت جزئی سرمایه های فعال در صنایع ذغال سنگ وپالم، نظامی و دفاعی، سپرده گذاری و سرمایه گذاری در بانک ها، زیرساخت ها و خطوط لوله ، نفت، گاز، صنایع پتروشیمی و سایر انرژی ها، بنادر و واردات، املاک و مستغلات و ساخت و سازها، فولاد و دیگر فلزات معدنی و خدمات رفاهی تلفن، برق و آب را شامل می‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت با اقتصاد، تاریخ انتشار: 13آذر1396 ، کدخبر: 3100: www.baeghtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین