پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو می‌خواهد گروه‌هایی که آتش بس در سوریه را نقض می‌کنند در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل قرار گیرند.

شعار سال: به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با ژان مارک آیرو، وزیر امور خارجه فرانسه گفت: شواهدی از این مساله وجود دارد مبنی براینکه جبهه النصره در حال انجام اقداماتی برای نقض آتش بس در سوریه است و ما باید افراد و گروه‌هایی را که دست به چنین اقدامی می زنند، در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل قرار دهیم.

لاوروف به خصوص به دو گروه جبهه النصره و جیش الاسلام اشاره کرد که به نقض آتش بس در سوریه می پردازند و گفت:‌ مسکو می خواهد این گروه‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل قرار گیرند.

وی ادامه داد: روسیه به دنبال این است که این گروه‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی سازمان ملل قرار گیرند چون تنها به نقض آتش بس در سوریه دست می زنند و کاری برای اجرای آن در این کشور انجام نمی دهند. ما به زودی چنین درخواستی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می دهیم. اقدامات این گروه‌ها در سوریه تنها باعث تضعیف اوضاع در این کشور می شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از همتایان غربی خود خواست تا اوضاع در سوریه را مد نظر قرارداده و با یکدیگر همکاری کنند تا روند صلح در سوریه از مسیر اصلی‌اش خارج نشود؛ وی همچنین هشدار داد که نقض آتش بس در سوریه باعث می شود تا تلاش برای حل درگیری‌ها در این کشور به راه حل نظامی سوق یابد.

لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا بشار اسد، رییس جمهوری سوریه می تواند در این جنگ پیروز شود یا خیر، گفت:‌ پاسخ این سوال بسیار ساده است. این جنگ پیروز ندارد. هنوز بازیکنانی در صحنه نبرد سوریه وجود دارند که به دنبال پیروزی در این نبرد با کنار گذاشتن رییس جمهوری سوریه هستند.

در همین حال، وزیر امور خارجه فرانسه نیز موافقت کرد که آتش بس اعمال شده در سوریه با میانجیگری آمریکا و روسیه همچنان در مرحله‌ای شکننده قرار دارد.

آیرو همچنین گفت:‌ نگرانی من در ارتباط با تحقق آتش بس در سوریه است. ضرورت دارد که هرکاری که لازم است انجام بدهیم تا روند سیاسی در سوریه از سرگرفته شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395، کد مطلب:529054 www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین