پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
شبکه خبری «فاکس نیوز» مدعی شد که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بار دیگر به مسکو سفر کرده و قصد دارد با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.

شعارسال: شبکه خبری «فاکس نیوز» بار دیگربه نقل از آنچه «چندین منبع اطلاعاتی» خوانده، مدعی شد که سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بار دیگر به مسکو سفر کرده و قصد دارد با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.

به گفته فاکس نیوز این دومین سفر سرلشکر سلیمانی به مسکو از زمان حصول توافق هسته‌ای و اولین سفر او بعد از خروج بخشی از نیروهای روس از سوریه است.

ادعای رویترز درباره سفر سرلشکر سلیمانی به مسکو

خبرگزاری رویترز هم به نقل از «یک مقام ارشد امنیتی ایرانی» مدعی شده است که سرلشکر سلیمانی شب گذشته به مسکو رفته و قرار است در مورد موضوعات مختلف از جمله تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 با روس‌ها گفت‌وگو کند.

کرملین: دیدار سرلشکر سلیمانی و پوتین در برنامه رئیس جمهور روسیه نیست

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرگزاری ریانووستی گفته است که چنین دیداری در برنامه پوتین نیست. این مقام کرملین اما سفر فرمانده نیروی قدس سپاه به مسکو را تایید یا تکذیب نکرد.

پیگیری تلفنی یک شایعه توسط وزیر خارجه آمریکا

در پی انتشار شایعه سفر سرلشکر سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مسکو، جان کری وزیر خارجه آمریکا در این رابطه با سرگئی لاوروف همتای روسش صحبت کرده است.

آمریکا می‌گوید چنین سفری ناقض تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است. جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به فاکس نیوز گفته است که این مسئله «مایه نگرانی جدی» است.

* سفر سرلشکر سلیمانی به مسکو در سال 94 و تایید تلویحی مشاور رهبر انقلاب و سکوت سخنگوی سپاه

در تیرماه گذشته هم برخی از رسانه‌های جهان از سفر سرلشکر سلیمانی به مسکو و دیدار او با ولادیمیر پوتین خبر دادند که علی‌‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در برنامه تلویزیونی «متن و حاشیه»(مورخ 15 آذر 94)، در واکنش به این خبر و در پاسخ به اینکه برخی حضور نظامی روسیه در سوریه را نتیجه گفتگوهای سرلشکر سلیمانی با مقامات روسی می‌دانند، تصریح کرد: رفت و آمد سردار سلیمانی و هماهنگی با مقامات روسی در وضعیتی که اتحاد ایران و روسیه در مبارزه با گروههای تروریستی رو به گسترش بوده کاملاً طبیعی است.

وی با بیان اینکه سفر سردار سلیمانی به روسیه قابل انتظار است، تأکید کرد: تنش به‌وجود آمده در منطقه بسیار گسترده بوده و امکان دارد بیش از پیش گسترش یابد که پیش‌بینی می‌کنیم این تنش‌ها در کوتاه‌مدت یا میان‌مدت به وضعیت قبلی خودش برنگردد

*سکوت سپاه در مورد خبر سفر فرمانده نیروی قدس سپاه به مسکو

پس از انتشار خبر سفر سرلشکر سلیمانی به مسکو در روز چهارشنبه 25 آذر 94 سردار «رمضان شریف» مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران هرگونه اظهار نظر از سوی سپاه در مورد انتشار خبر سفر فرمانده سپاه قدس به کشور روسیه را رد کرد و گفت: « با هیچ رسانه در مورد این موضوع گفت‌وگویی نداشته‌ام و نه نفیا و نه اثباتا به این موضوع ورود پیدا نمی‌کنیم».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 29فروردین1395، کدخبر: 161142: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین