پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
سومین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه، با حضور وکلای ایرانی در مقر این دادگاه در هلند آغاز شد.
شعارسال:سومین جلسه رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه، با حضور وکلای ایرانی در مقر این دادگاه در هلند آغاز شد.

سومین روز ازجلسه رسیدگی به شکایت ایران در دلاهه مجددا از ۱۲:۳۰ به وقت تهران آغاز شده است.

سومین روز دادگاه شکایت ایران علیه تحریم های آمریکا، ایران 1.5 ساعت فرصت دارد به بخش های دیگری از دعاوی خود و پاسخگویی از دفاعیات آمریکا بپردازد.

روز گذشته، وکیل آمریکایی در دفاعیات خود ادعا کرد که ایران اقداماتی را خلاف بین المللی در منطقه انجام میدهد و آمریکا به دلیل تحرکات ایران در منطقه و توقف فعالیت هسته‌اش از برجام خارج شده است.

در نخستین روز جلسات دیوان بین المللی دادگستری (دیوان لاهه)، هیات ایرانی به ریاست محسن محبی از زوایای گوناگون سیاسی، اقتصادی و حقوقی به طرح دعوی پرداخته و آمریکا را متهم کردند که با بازگرداندن تحریم های ضد ایرانی خود نه تنها عهدنامه مودت دوجانبه سال 1955 را نقض کرده، بلکه کمر بسته تا اقتصاد کشور را نابود کرده و میلیون ها ایرانی را با مشکلات و بیکاری مواجه سازد.

در پایان جلسه‌ی دوم رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا، وکیل دیگری آمریکایی به پشت تریبون رفت و دلیل لغو مجوز مجوز فروش هواپیما را حفاظت از منافع امنیت ملی آمریکا دانست.روزهای چهارشنبه و پنج شنبه این هفته نیز به ترتیب نمایندگان و وکلای جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده، استدلال ها و نظرات تکمیلی خود را ارائه می کنند.



متعاقبا و در روزهای بعد از آن، قضات دیوان بین المللی دادگستری وارد شور شده و رای خود را در خصوص درخواست ایران به صدور قرار موقت در فاصله چند هفته آینده صادر خواهند کرد

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته سایت الف ، تاریخ انتشار7شهریور97، کدخبر: 3970607088، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
0
0
ا.ف75
اخرش هم جیزی از دل این دادگاه در نمیاد و جس میکنم که همه مون ول معطلیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین