پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۰۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲
فرماندار کرمان گفت: امسال ۱۲۴ طرح اشتغالزایی در کارگروه اشتغال فرمانداری کرمان مصوب شده که ۶۳ طرح به تصویب کمیته فنی رسیده و بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند.

شعارسال: علی بابایی با اشاره به اقدامات انجام شده در نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شهرستان کرمان بزرگترین شهرستان کشور بوده و یک سوم جمعیت و یک چهارم مساحت استان کرمان مربوط به این شهرستان است.

وی با اشاره به وجود هشت دانشگاه و تعداد زیادی موسسات آموزشی در شهرستان کرمان افزود: بیش از ۶۵ هزار دانشجو در این مراکز آموزشی مشغول تحصیل هستند.

فرماندار کرمان گفت: با اقدامات انجام شده ضریب باسوادی در شهرستان کرمان به ۹۴.۵ درصد رسیده است.

بابایی تعداد مشترکان برق در این شهرستان را ۳۵۸ هزار مورد دانست و افزود: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و تعداد زیادی از روستاهای بالای ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی و تعداد زیادی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان کرمان در حال اجرا است، افزود: از انرژی های پاک در برخی روستاها استفاده می شود.

۱۶۳ روستا در شهرستان تحت پوشش شبکه آب روستایی است

فرماندار کرمان گفت: ۱۶۳ روستا در شهرستان تحت پوشش شبکه آب روستایی است و ۱۰۱ کیلومتر لوله گذاری برای روستاها طی سال جاری انجام شده است.

بابایی گفت: احداث هفت مخزن ذخیره آب و نصب آب شیرین کن در محروم ترین نقاط شهرستان کرمان در حال اجراست.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه راه اشاره کرد و افزود: ۶۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۴۵۴ کیلومتر بزرگراه در شهرستان کرمان وجود دارد.

فرماندار کرمان ادامه داد: ۹۸ جمعیت شهری و ۸۲ درصد جمعیت روستایی شهرستان کرمان از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی گفت: در سال ۹۶ گازرسانی به سه روستا در چترود و هشت روستا در راین انجام شد و امسال هم گازرسانی به بخش گلباف و شهداد در حال اجراست. ۱۴ میلیارد تومان قرارداد در این خصوص منعقد شده است که امیدواریم تا پایان سال پروژه گفته شده به اتمام برسد.

وضعیت سرانه بهداشتی شهرستان کرمان مطلوب است

بابایی وضعیت سرانه بهداشتی شهرستان کرمان را مطلوب ذکر و تصریح کرد: ۵۶ خانه بهداشت روستایی، شش مرکز بهداشتی شبانه روزی، ۱۳ بیمارستان، ۲۶ مرکز بهداشت در شهرستان وجود دارد.

فرماندار کرمان گفت: در مجموع دو هزار و ۳۲۶ تخت بستری در این شهرستان وجود دارد.

وی به تشریح خدمات در حوزه جهاد کشاورزی پرداخت و ادامه داد: با توجه به خشکسالی های متعدد در شهرستان کرمان بحث تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار حائز اهمیت بوده و دولت هم اعتبار خوبی در این خصوص در نظر گرفته است.

بابایی عنوان کرد: تاکنون حدود شش هزار هکتار در شهرستان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده است که هزار و ۳۰۰ هکتار در سال گذشته انجام شده است.

فرماندار کرمان گفت: سهمیه شهرستان کرمان در زمینه اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار دو هزار هکتار است که اقدامات در این خصوص در حال انجام است.

تصویب ۱۲۴ طرح اشتغالزایی

وی بیان کرد: در بحث اشتغالزایی ۱۲۴ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و از محل تبصره ۱۸ اختصاص پیدا کرده است که شهرستان های می توانند استفاده کنند. اعتبارات روستایی ۱۸۰ میلیارد تومان با کارمزد چهار درصد است که در واقع یک وام قرض الحسنه تا سقف دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کارآفرینان است.

بابایی گفت: از ابتدای سال ۱۲۴ طرح اشتغالزایی در کارگروه اشتغال فرمانداری کرمان مصوب شده است که ۶۳ طرح به تصویب کمیته فنی رسیده اند و بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان بانک ها معرفی شده اند.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جایگاه ویژه ای دارند و بر این اساس ۸۷ درصد اعتبار برای رسیدن به رشد هشت درصدی را در بخش خصوصی و ۱۳ درصد در بخش دولتی دیده ایم.

فرماندار کرمان گفت: با برنامه هایی که از سنوات گذشته مجموعه استان کرمان داشته است سرمایه گذاری بخش خصوصی به صورت خاص و ویژه پی گیری شده است.

وی بیان کرد: ۲۱ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در استان اجرا شده است که بخش زیادی از آنها مربوط به شهرستان کرمان است.

توسعه بحث فولاد و صنایع وابسته در شهرستان کرمان

وی گفت: اخیرا بحث فولاد و صنایع وابسته در شهرستان کرمان به صورت در حال توسعه است که می تواند نقش خوبی در اشتغالزایی داشته باشد.

فرماندار کرمان بیان کرد: در ادامه طرح مثلث توسعه اقتصادی معین های اقتصادی وارد کار شدند و این همکاری ها همچنان ادامه دارد.

وی شعار هفته دولت امسال را «شفافیت، پاسحخگویی و کارآمدی» ذکر و تصریح کرد: ۸۹ پروژه روستای در بخش های مختلف به بهره برداری می رسد ضمن اینکه تعداد زیادی پروژه از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی کلنگ زنی می شود.

وی تاکید کرد: مقرر شده است کلنگ زنی پروژه ها بدون ردیف و اعتبار انجام نشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1397 ، کد خبر: 4390820 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین