پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: 2 شعبه ویژه با شش قاضی که احکام خود را از رئیس قوه قضاییه دریافت کرده اند به جرایم اقتصادی استان رسیدگی می کنند که مردم به صورت مستقیم از رسیدگی به جرایم اقتصادی آگاه می شوند.

شعار سال: علی القاصی مهر، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اسناد و مدارک جرایمی که قطعیت یافته و دستگاه قضایی احکام قطعی برای آن صادر کرده نیز از طریق رسانه ها به همراه اسامی مفسدان اقتصادی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی قاطع است و بدون مسامحه و اغماض عمل خواهد کرد گفت: در این میان دستگاه های اداری و نظارتی و تشکیلاتی که وظیفه نظارت و کشف جرم را دارند نیز باید به وظایف خود عمل کنند و اگر در این رابطه کوتاهی بشود با مسئولان این دستگاهها نیز برخورد خواهد شد.

القاصی به برخی از موارد تخلف و جرم که منجر به صدور حکم شده اشاره کرد و گفت: در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس یک مورد اختلاس و فساد اقتصادی شکل گرفت، کارمند و ذیحساب این شرکت بازداشت شدند و معاون شرکت نیز به دلیل عدم اعلام موارد تخلف تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس به روند رسیدگی به پرونده شهرداری و شورای اسلامی شهر آباده و همچنین شهرداری و شورای شهر صدرای شیراز اشاره کرد و گفت: داریوش خاکسار ، محمدرضا صفاییان ، مهدی رهنما ،مصطفی رهنما ،مسلم لطفعلیان، جهانشاه رئیسی ، محمدرضا ثابت اقلیدی ، سید سعید حسینی ، سعید جعفری شورباخلو در این رابطه به تحمل حبس و شلاق و رد مال محکوم شده اند.

القاصی اضافه کرد: منوچهر قائدی، ابراهیم فریدونی ، امین کشاورزی ، حسن دهقانی ، حسن فریدونی آزاد ، مسعود محمدی، اسماعیل مختاری ، امید ترک‌ زاده ، سید حسن انجوی‌ نژاد نیز بعضا به جرم رشوه گیری و اخذ مال نامشروع و جعل امضا و تبانی در معاملات دولتی به حبس و تبعید و تحمل شلاق و برخی مجازات های دیگر محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به اتمام رسیدگی و صدور آرا در بعضی از پرونده‌های اختلاس و سوءاستفاده مالی در بانک‌های استان فارس گفت: علی‌رضا نباتی، مهدی خدامی ، علی ‌رضا عقیقی ، مهدی حضوری ، محمدصالح عین‌گشا ، سعید یوسفی به تضییع اموال دولتی،اختلاس و کلاهبرداری محکوم شده اند.

وی اضافه کرد: هادی خسروی ، بهروز جعفری اهرمی‌زاده ، حسین بشات ، جواد ایزدی ، جلیل آهنگرانی ، صدیقه شهاب ، علی‌ رضا عقدکی ، محمد مصلی‌نژاد ، اسماعیل بهمنی ، مینا دریایی‌زاده نیز دیگر مجرمان اقتصادی هستند که به دلیل پولشویی و کلاهبرداری به مجازات هایی محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در موضوع پرونده‌ بانک کشاورزی شعبه‌ کوار نیز علی ‌اکبر فیروزی‌ پور به 10 سال حبس و انفصال از خدمات دولتی و رد مال و جزای نقدی و شهرام متکبرپور به 10 سال و 7 ماه حبس و جزای نقدی محکوم شده‌اند.

القاصی مهر گفت: در این پرونده محمد قاسمی به 6 سال حبس و جزای نقدی و محمدامین طهماسبی ‌بیگلو به 7 سال حبس محکوم شده‌اند البته محکومان ردیف‌های اول، دوم و سوم متواری و تحت تعقیب هستند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین با اشاره به کشف سه انبار دارو در شهرستان ممسنی و یک مورد احتکار کالا در استان فارس گفت: این پرونده‌ها مراحل تکمیل و تحقیقات را طی می‌کند و مقادیر زیادی از این داروها تفکیک شد و توسط شبکه بهداشت و درمان ممسنی در حال توزیع است.

وی گفت: فردی به ‌نام محسن زارع نیز به جرم نگهداری 5 کیلو و 230 گرم متادون به 10 سال حبس، جزای نقدی و شلاق و به جرم نگهداری کالای قاچاق به 5 سال حبس تعزیری و پرداخت 10 برابر ارزش کالای مکشوفه به میزان 272 میلیارد ریال و به جرم نگهداری کالا در محلی غیربهداشتی و غیراستاندارد به جریمه نقدی به میزان 5 برابر ارزش کالا معادل 408 میلیارد ریال محکوم شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین گفت: عبدالله نبی‌زاده ‌‌فرد شیرازی و عباسعلی اقبالی نیز که شاکیان متعددی دارند در ارتباط با تبدیل اراضی به باغشهر و واگذاری به افراد به حبس محکوم شده اند که کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع از اتهامات این افراد اعلام شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 11 شهریور 97، کدمطلب: 83020078، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
تکیف پولاشون چی میشه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین