پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده، جایگاه ایران در این رشته در چند سال آینده تا جمع 10 کشور نخست دنیا ارتقا می یابد.

شعارسال: مهرداد پهلوان زاده روز دوشنبه در مجمع انتخابی هیات شطرنج خراسان شمالی اظهار داشت: شطرنج در تاریخ، متعلق به ایران بوده است و تلاش داریم تا بازیکنان ما قوی تر از پیش شده و جایگاه واقعی خود را به دست آوریم.

وی افزود: حضور ایران در جمع 10 کشور برتر جهان با برگزاری فعالیت های بیشتر، امکان استفاده از مربیان خوب و گسترش فعالیت ها، هدفگذاری شده است.

پهلوان زاده تصریح کرد: فعالیت های شطرنج در سطح کشور بهمن وار در حال توسعه و بزرگتر شدن است.

وی گفت: اکنون هزار نفر مربی شطرنج در کشور در خصوص تربیت بازیکنان مشغولند و هیات های استانی هم در فعالیتی گسترده نسبت به استعدادیابی در این رشته اقدام می کنند.

به گفته وی اکنون شمار بازیکنان رتبه دار در این فدراسیون به حدود 10 هزار نفر رسیده و بیش از 30 هزار شطرنج باز در فدراسیون عضویت دارند.

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به توفیقات شطرنج بازان رده زیر 16 سال کشور، گفت: امسال شماری از بازیکنان خوب به خاطر افزایش سن از این رده سنی خارج شده اند و جایگاه کشور اندکی تنزل یافته است.

در مجمع انتخابی هیات شطرنج خراسان شمالی نقی هجرتی، تنها کاندیدای این هیات با 16 رای اعضای مجمع، به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات شطرنج استان باقی ماند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 12 شهریور 1397 ، کدخبر: 83021432،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین