پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۸۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که برای مقابله با خشکسالی برنامه جامع مدونی که مصوب شده باشد، ندارد
شعارسال:مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که برای مقابله با خشکسالی برنامه جامع مدونی که مصوب شده باشد، ندارد.

محمدحسین شریعتمدار پیش از ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاح پانزدهمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران که در مرکز همایش های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر واقع در کرج برگزارشده، بیان کرد: ایران در میان کشورهای دنیا بیشترین سطح استفاده از منابع آبی تجدید پذیر را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه از انرژی و منابع طبیعی موجود در ایران خارج از ظرفیت اکولوژیک استفاده کرده‌ایم، افزود: در حال حاضر کاهش منابع آبی و کم شدن سطح آب‌های موجود بر اقدامات ترمیمی در این حوزه پیشی گرفته است.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر برنامه زمان‌بندی‌شده برای ترمیم منابع آبی در کشورمان تا پنج سال آینده و پایان برنامه ششم توسعه است و بعدازآن دیگر نمی‌توانیم اقدامی مؤثر در این حوزه انجام دهیم.

شریعتمدار بیان کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که برای مقابله با خشک‌سالی برنامه جامع مدونی که مصوب شده باشد ندارد و در این راستا از دهه ۴۰ تا سال‌های اخیر مجموعه راهبردها، مصوبات و آیین‌نامه‌ها و اظهارنظرها در این حوزه به‌جایی نرسیده است و تنها برنامه‌هایی در کشور پیاده‌سازی شده که به‌جای نتیجه مطلوب به سمت تاراج منابع آبی پیشرفته‌ایم.

وی توضیح داد: اکنون در خصوص میزان منابع آبی و کاستی‌های آن در مرحله تنش معمول در سطح متوسط کشوری هستیم اما هنوز به نقطه بی‌بازگشت و تنش شدید نرسیده‌ایم و فرصت کار برای بهبود شرایط تا پنج سال آتی باقی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 13شهریور 97، کدخبر: 4393923،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ا.ف75
خب خداروشکر میکنم که دست از انکار و از این شاخه به ان شاخه پریدن برداشتن و اعتراف کردن! ای کاش بزرگان محیط زیست دور هم جمع شن و اینده ایران رو حداقل در این زمینه کمی نجات بدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
اینهمه تحصیل کرده تو زمینه مهندسی آب و محیط زیست داریم چرا از اونها برای همفکری و تدوین برنامه های جامع استفاده نمیکند؟
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
تا زمانیک بخوان مسیولین محترم فکری کنن به نقطه بی بازگشت هم میرسیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
اینا فقط یکی مثل خودشون میخوان که بی سواد باشه و ژول مفت به جیب بزنه تحصیلاتشون کجا بود حیف این همه سرمایه که تو کشوره و مدیریت نمیشه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ایران برای مقابله با چی برنامه جامع داره ؟ م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین