پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۹۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس : در وزارت صنعت در حوزه تصمیم گیری و اجرا چالش های عمده ایی وجود دارد. بسیاری از بخش ها در این وزارتخانه که قلب اقتصادی و چرخ صنعت و تجارت کشور است نادیده انگاشته شده است. در شرایط فعلی صنایع کشور با مشکلات عدیده روبرو هستند و در حال تعطیلی می باشند. در خصوص تجارت هم دلالان بازار عرضه و تقاضا را مدیریت می کنند. در نیمه اول امسال بازار با مجموعه ای کاهش عرضه ها، گرانی ها و احتکارها رو برو بوده است. به طور کل وزارت صنعت، معدن و تجارت کارنامه قابل قبولی را در خصوص تجارت و تولید ارائه نداده است.

شعار سال: عدم کنترل بازار، گرانی، کمبود مواد اولیه و فعال نبودن صنایع تولیدی و همچنین مسائلی در خصوص تخصیص ارز 4200 تومانی دغدغه اصلی نمایندگان مجلس در حوزه اقتصادی است. درپی کمبود مواد اولیه تولید برای صنایع، گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با ایسنا به تشریح علل و عوامل آن پرداخت و گفت : "بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند، چراکه به خاطر مشکل در تامین ارز نمی‌توانند مواد اولیه تامین کنند و ارزی که باید تامین کنند نمی‌دانند با نرخ بازار آزاد است یا سامانه نیما یا همان ۴۲۰۰ تومان نرخ دولتی! از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت اصلا تولید و تولید کنندگان توجهی ندارد به تعبیری بهتر وزارتخانه ای که وظیفه رونق تولید ملی را داشت همه توجه خود را به بخش های دیگر معطوف کرده و تولید کنندگان را تنها گذاشته است"

با توجه به وضعیت اقتصادی و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل در کشور با علی گلمرادی عضو کمیسیون انرژی و فراکسیون امید گفت و گو کردیم؛

عضو فراکسیون امید در پاسخ به این سوال که عملکرد اقتصادی دولت و مجموعه تصمیم گیری ها چه تاثیری در وضعیت معیشتی جامعه دارد گفت:

با توجه به منابع و ظرفیت هایی که وجود دارد طی دو دهه گذشته عملکرد همه دولت ها غیر قابل قبول است. این دولت هم اسفناک تر از بقیه؛ در هر جای دنیا هر موفقیتی را که ارزیابی می کنید. پشت آن آدم هایی وجود دارند. که توانمندی های خاصی دارند برنامه محور و دور اندیش هستند ولی متاسفانه ما در حوزه اقتصادی با خلاء های زیادی مواجه هستیم. بی تفاوتی سردرگمی مهم ترین ویژگی وزرای اقتصادی دولت دوازدهم است.

نماینده اصلاح طلب مجلس در خصوص عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در وزارت صنعت در حوزه تصمیم گیری و اجرا چالش های عمده ایی وجود دارد. بسیاری از بخش ها در این وزارتخانه که قلب اقتصادی و چرخ صنعت و تجارت کشور است نادیده انگاشته شده است. در شرایط فعلی صنایع کشور با مشکلات عدیده روبرو هستند و در حال تعطیلی می باشند. در خصوص تجارت هم دلالان بازار عرضه و تقاضا را مدیریت می کنند. در نیمه اول امسال بازار با مجموعه ای کاهش عرضه ها، گرانی ها و احتکارها رو برو بوده است. به طور کل وزارت صنعت، معدن و تجارت کارنامه قابل قبولی را در خصوص تجارت و تولید ارائه نداده است.

علی گلمرادی در ادامه به رویکردهای وزارت صنعت به تولید ملی در شرایط تحریم اشاره کرد و گفتآقای شریعتمداری در حوزه تولید و تقویت تولید ملی موفق عمل نکرده است. بسیاری از کارخانجات تولیدی چندین ماه است با مشکل تامین مواد اولیه و قطعات روبرو هستند. این موضوع از ابتدای سال 97 و پیش از آغاز تحریم ها نمود بیشتری پیدا کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد : به عقیده بسیاری از کارشناسان اساس مشکلات کشور، ناکارآمدی دولت در حوزه بانکداری، صنعت و تولید است. که البته در حوزه تولید ملی مشکلات جدی وجود دارد و وزارت صنعت هیچ اقدامی برای تقویت تولید ملی صورت نداده است. اگر دنبال موفقیت هستیم باید مشکلات بخش تولید را حل کنیم. وزیر صنعت باید شجاعانه مطالبه گر باشد و از همه ظرفیت ها استفاده کند و تعارف را کنار بگذارد.

این نماینده عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد : کارخانجات ما یا تعطیل است یا روبه تعطیلی می رود. این وظیفه وزیر صنعت است که به این مشکلات رسیدگی کند ولی تا به امروز عملکرد ایشان راضی کننده نبوده است. با توجه به شرایط استیضاح و اینکه دو گروه از نمایندگان استیضاح کننده منتقد جدی عملکردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند، انتظار می رود مجلس با توجه به خواست عمومی تولیدکنندگان احترام گذاشته و وزیر صنعت را استیضاح کند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار 11 شهریور 97، کد مطلب: 49909، www.didbaniran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
ا.ف75
چقدر همین اقای روحانی احمدی نژآد رو برای تعطیلی کارخونه ها مذمت کرد! سر خودش هم اومد!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
عملکردهای وزیر صنعت واقعا خوب نیست
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
خوب خداروشکر مثل اینک وضع داره بهتر میشه :)))
م.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین