پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
يك شركت ايتاليايي اقدام به توليد نمونه اوليه كفشي كرده كه قادر به توليد الكتريسيته از حركت كاربر است.

شعارسال: ويبرام (Vibram) يك شركت ايتاليايي مشهور در حوزه توليد كفش است، اين شركت نمونه اوليه محصول جديد خود راكه قادر به تبديل انرژي حركتي به الكتريسيته است را رونمايي كرده تا از آن براي شارژ موبايل استفاده كند.

اين كفش با فناوري انحصاري شركت ويبرام ساخته شده و مؤسسه فناوري ايتاليا (IIT) نيز در اين پروژه به ويبرام كمك كرده است، علاوه براين، شركت اين‌استپ نانوپاور (InStep Nanopower) نيز در توليد اين محصول همكاري داشته است، اين‌استپ يك شركت آمريكايي است كه از فناوري‌ نانو در حوزه انرژي‌هاي تجديدپذير استفاده مي‌كند.

اين دو شركت ايتاليايي و آمريكايي با استفاده از فناوري‌ نانو، كفش‌هايي توليد كردند كه مي‌تواند حركت كاربر را به انرژي الكتريكي تبديل كرده و آن را ذخيره‌سازي كند.

از اين انرژي مي‌توان براي شارژ ادوات همراه نظير موبايل استفاده كرد.،در مركزاين كفش، يك قطعه الكترونيكي قرار داده شده‌است كه مي‌تواند انرژي الكتريكي توليد كند.

اگر كاربر با سرعت معمولي حركت كند، اين كفش قادر به توليد يك وات انرژي است، با 8 ساعت حركت كردن مي‌توان انرژي مورد نياز تلفن همراه را تأمين كرد، البته وزن كاربر نيز در ميزان انرژي توليد شده مؤثر است به طوري كه با افزايش وزن و سرعت حركت، ميزان انرژي توليد شده نيز افزايش مي‌يابد.

در اين كفش يك تراشه قرار دارد كه از طريق بلوتوث به ادوات الكترونيكي ديگر متصل مي‌شود به طوري كه امكان رصد شرايط كاربر نظير دماي پا، موقعيت و تعداد قدم‌ها قابل كنترل است، همچنين اطلاعات مربوط به سطح باتري كفش با استفاده از اين فناوري قابل كنترل است و مي‌توان از طريق تلفن همراه اين اطلاعات را به دست آورد.

علاوه بر شارژ، اين تلفن به يك پورت ميكروUSB مجهز است كه از طريق آن، انرژي را مي‌توان به ادوات ديگر منتقل كرد.

اين شركت ايتاليايي با شركت لنوو (Lenovo) قرارداد همكاري مشترك منعقد كرده‌است تا از سيستم GPS در اين كفش‌ها استفاده شود و اين سيستم به ادوات لنوو قابل اتصال باشد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4اردیبهشت1395، کدخبر: 82045586: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین