پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
ریچارد بلک در گفتگو با اسپوتنیک اذعان کرد نیروهای آمریکایی در صورت دخالت در جنگ ادلب در کنار اعضای گروه تروریستی القاعده خواهند جنگید.

شعار سال: ریچارد بلک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اذعان کرد اگر آمریکا به طرفداری از «معارضان مسلح» در جنگ ادلب وارد شود، نظامیان این کشور در کنار القاعده و دوشادوش همان گروهی خواهند جنگید که سپتامبر سال 2001 به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک حمله کرد.

سناتور جمهوری‌خواه ویرجینیا که به تازگی از سفر خود به سوریه به کشورش بازگشته است، در گفتگوی اختصاصی با اسپوتنیک، درباره دیدارش با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، گفت: دومین باری بود که با رئیس جمهور اسد ملاقات می‌کردم. ما قرار بود دیدار 45 دقیقه‌ای داشته باشیم، اما در نهایت 3 ساعت به گفتگو نشستیم. در دیدار نخست، او (اسد) امیدوار و مصمم بود. در دیدار دوم، او مطمئن و بسیار خوشحال بود. فکر می‌کنم اسد نیز همانند همه مردم سوریه معتقد است در صورتی که غرب اقدام زیان‌آوری انجام ندهد، جنگ سوریه به زودی به پایان خواهد رسید. فکر می‌کنم همه مردم سوریه برای پایان این جنگ آماده هستند.

ریچارد بلک همچنین افزود بشار اسد فردی "باهوش" است که خود را وقف مردمش کرده است. این سناتور آمریکایی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور سوریه بدون داشتن اسکورت در میان مردم حاضر می‌شود و در مراسم مسلمانان و مسیحیان این کشور شرکت می‌کند، افزود: مردم سوریه به همین دلیل او را دوست دارند و تاکنون هیچ سوءقصدی علیه جان او صورت نگرفته است. او (بشار اسد) می‌گوید اگر مردم سوریه خواهان رفتنش بودند، نظامیان این کشور به سراغش می‌آمدند و می‌گفتند: آقای رئیس‌جمهور زمان آن رسیده است که بروی. وسایلت را جمع کن. ما تو را مشایعت خواهیم کرد؛ تو دیگر رئیس‌جمهور نخواهی بود. اسد می‌گوید در صورتی که چنین اتفاقی بیفتد آن را خواهد پذیرفت، زیرا خواست مردم این خواهد بود.

ریچارد بلک در ادامه افزود سیاستمداری را که دارای چنین سطح محبوبیتی در میان مردمش باشد، نمی‌شناسد. این سناتور آمریکایی همچنین تصریح می‌کند: زمانی که در مناطق روستایی بودم، به چند چوپان برخوردم که به من گفتند: ما عاشق رئیس‌جمهور خود هستیم، شما باید به مردم کشورهای غرب بگویید که ما تا چه حد به اسد وفاداریم.

ریچارد بلک در پاسخ به این پرسش که با اسد درباره چه موضاعاتی گفتگو کرده است، گفت: قانونگذاران (آمریکایی) به تصمیم‌گیرندگان اصلی در این کشور و همچنین سازمان‌های اطلاعاتی که هدف اصلی آنها درخصوص جنگ سوریه ایجاد پروپاگاندا برای فریب مردم آمریکاست، گوش می‌دهند. ما درباره نبرد قریب‌الوقوع ادلب با یکدیگر گفتگو کردیم.

این سناتور جمهوری خواه آمریکایی در ادامه گفت: همانطور که می‌دانید ارتش سوریه تقریبا همه مناطق سوریه را بازپس گرفته است اما برخی از گروه‌های بسیار افراطی هنوز در ادلب هستند. ساکنان ادلب تحت سلطه این گروه‌های بسیار شرور هستند. فردی به نام الجولانی (سرکرده گروه تروریستی تحریر الشام) سرکردگی آنها را بر عهده دارد. الجولانی یکی از اعضای اصلی گروه تروریستی داعش بود. او همچنین عضو ارشد شاخه القاعده در سوریه است (اشاره به گروه تروریستی جبهه النصره، شاخه القاعده در سوریه).

ریچارد بلک در ادامه اذعان کرد: «اگر آمریکا به طرفداری از شورشی‌ها، در جنگ ادلب دخالت کند، ما دوشادوش القاعده خواهیم جنگید؛ همان گروهی که یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) حمله کرد. بنابراین، ما درباره ادلب و چشم‌انداز نبرد در این استان گفتگو کردیم. رئیس جمهور (اسد) همچنین بسیار مایل بود که تا جایی که ممکن است از خونریزی در این جنگ جلوگیری شود. این سیاست همیشگی در جنگ (سوریه) بوده است؛ بر خلاف ما (آمریکا) که زمان حمله به موصل و رقه با بمباران گسترده و بی‌حساب و کتاب همه کسانی که در آن شهرها بودند را هدف قرار دادیم. آنها در سوریه چنین کاری انجام نمی‌دهند، زیرا آنها مردم را (از چنگ تروریست‌ها) آزاد می‌کنند».

ریچارد بلک همچنین افزود: درباره تحریم‌های آمریکا و اینکه آنها (آمریکایی‌ها) چطور از رسیدن مواد غذایی، داروهای ضدسرطان و دیگر کالاها به مردم سوریه جلوگیری می‌کنند، نیز گفتگو کردیم. لغو تحریم‌ها راه را برای بازگشت آوارگان بسیار هموار خواهد کرد. ما درباره آوارگان نیز صحبت کردیم و رئیس جمهور اسد به طور صریح گفت که خواهان بازگشت همه سوری‌ها به کشورشان است. قدرت اصلی، قدرت مردم است. مردم سوریه خیلی باهوش و سختکوش هستند و او خواهان بازگشت آنهاست.

ریچارد بلک درباره سناریوی ساختگی احتمال حمله شیمیایی ارتش سوریه به ادلب که رسانه‌های غربی در روزهای اخیر به طور گسترده ای آن را پوشش داده اند و اینکه آیا با بشار اسد در این باره گفتگو کرده است، گفت: من هفت سال است که در حال بررسی جنگ سوریه هستم. بررسی این جنگ را به دلیل بررسی و مطالعه شرایط لیبی آغاز کردم. ما برای چه به لیبی حمله کردیم؟ آنها هرگز به کسی حمله نکرده بودند. ما سلاح هایی را که از لیبی به دست آورده بودیم به ترکیه منتقل و از آنها برای تعرض علیه سوریه استفاده کردیم. من درباره همه این حملات (ادعایی) با گازهای سمی مطالعه کرده ام. همه این حملات به استثنای حمله شیمایی در شهر دوما توسط تروریست ها و اغلب با همدستی ترکیه و یا سازمان های اطلاعاتی دیگر کشورهای خارجی صورت گرفته است. درباره دوما، شرایط بسیار عجیبی وجود دارد که هرگز در رسانه ها مطرح نشده است. سازمان های اطلاعاتی انگلیس چندین هفته پیش از وقوع حمله شیمیایی در دوما، درباره احتمال وقوع این حمله زمزمه هایی را شروع کرده بودند و می گفتند دمشق می خواهد این حمله را انجام دهد. از سوی دیگر، نیروهای ببر سوریه یک آزمایشگاه شیمیایی را که شورشی ها قصد داشتند از آن برای حمله با گاز سمی استفاده کنند و مقصر این حمله را دولت سوریه جلوه دهند، کشف کردند. با ادامه جنگ و شکست تروریست ها و تسلیم شدن آنها، شورشی ها در نهایت سناریوی ساختگی حمله شیمیایی را اجرا کردند، در حالی که هیچ حمله شیمیایی در دوما به وقوع نپیوسته بود. این را به خوبی می دانم، برای اینکه پیرسون شُرت، یکی از دوستان بسیار عزیزم که برای یک رسانه آمریکایی معتبر کار می کند در آن زمان در دمشق حضور داشت و پس از انتشار خبرها درباره این حمله به همراه تنها یک راننده تاکسی و یک مترجم به محل وقوع حمله ادعایی رفت. او با مردم معمولی خیلی خیلی زیادی که هیچ ارتباطی با دولت سوریه نداشتند، مصاحبه کرد. او از آنها پرسید: «قضیه حمله با گاز سمی چیست؟ مجروحان و قربانیان این حمله کجا هستند؟» و همگی آنها پاسخ دادند: کدام حمله؟ ما چیزی درباره حمله با گاز سمی نشنیده‌ایم.

ریچارد بلک در ادامه می افزاید: همه ادعاها درباره حمله شیمیایی ساختگی و دروغ بود. وی افزود: اینگونه سناریوها از یک الگوی خاصی پیروی می کنند. 4 هفته پیش، رسانه های انگلیسی زمزمه هایی را درباره وقوع حمله شیمیایی در سوریه آغاز کردند. این گزارش ها حاوی پیامی است مبنی بر اینکه آنها (تروریست ها و حامیان غربی آنها) در حال تدارک یک حمله ساختگی دیگر هستند. به نظر من خطر بسیار جدی است.

این سناتور آمریکایی همچنین در ادامه افزود: تاکنون هیچ خبرنگار آمریکایی از خودش نپرسیده است که آیا دولت سوریه واقعا از گازهای سمی استفاده کرده است؟ و یا اینکه اگر آنها (نیروهای ارتش سوریه) اصرار بر استفاده از این گازهای سمی دارند، چرا از آنها برای حملات علیه تروریست ها استفاده نمی کنند؟ 50 هزار تروریست در ادلب حضور دارند. چرا همواره این گازهای سمی علیه زنان، کودکان و پیرمردها استفاده می شود؟ هیچ فرد عاقلی باور نمی کند که (ارتش سوریه) چنین اقداماتی انجام دهد. خبرنگاران آمریکایی به خوبی می دانند که اگر می خواهند به کار خبرنگاری خود در این کشور (آمریکا) ادامه دهند، برخی پرسش ها هستند که نباید مطرح شوند.

این سناتور جمهوری خواه آمریکایی همچنین هشدار داد به زودی یک حمله شیمیایی ساختگی در سوریه صورت خواهد گرفت. وی در ادامه اذعان کرد: سیا (سازمان جاسوسی آمریکا) و سازمان اطلاعاتی انگلیس همواره از سلاحی به نام تروریسم برای براندازی حکومت های دیگر و روی کار آوردن حکومت های دست نشانده سود برده اند. اگر ما در سوریه موفق شده بودیم، این کشور اکنون جولانگاه تروریست های داعش و القاعده بود. فکر نمی کنم این چیزی است که مردم آمریکا خواهان آن باشند. باید بگویم که بدترین نکته این است که استفاده از سلاح تروریسم در سیاست خارجی آمریکا نهادینه شده و به طور عمیقی ریشه دوانیده است. مقامات سیا و وزارت خارجه آمریکا هیچ حد و مرزی نمی شناسند. هیچ بازدارنده اخلاقی درباره ارتباط با تروریست ها وجود ندارد. آنها (تروریست ها) جنایت های وحشتناکی از قبیل تجاوز جمعی به زنان، گردن زنی، قطع عضو، به چهار میخ کشیدن و سوزاندن مردم در سوریه مرتکب شده اند و من فکر می کنم تا زمانی که هدف (آمریکا و کشورهای غربی برای) تغییر نظام و براندازی حکومت و روی کار آمدن حکومتی دست نشانده محقق شود حکومتی که رضایت عربستان سعودی و برخی دیگر از قدرت های منطقه را جلب کند ما با این اقدامات (تروریست ها) مشکلی نخواهیم داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 19شهریور 97، کدمطلب: 6662784، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین