پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۷۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
حمله روزهای گذشته نیروهای ارتش ترکیه به مواضع تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در مناطق شمالی و مرزی سوریه تاثیراتی بر روی نبردها در نوار ساحلی شرق رود فرات گذاشته است.روستاهای «جاغرلی و سلیب قران» از جمله مناطقی در حومه شرقی شهر کوبانی به شمار می آیند که در روزهای گذشته هدف حملات توپخانه ای ارتش ترکیه قرار گرفتند؛ در جریان این حملات خمپاره ای خسارت های سنگینی به مناطق مسکونی وارد آمد و دهها تن از شهروندان جان باختند و زخمی شدند.

شعار سالحمله روزهای گذشته نیروهایارتش ترکیهبه مواضع تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در مناطق شمالی و مرزیسوریه(کوبانی و تل البیض) تاثیراتی بر روی نبردها در نوار ساحلی شرق رود فرات گذاشته است.

به گفته منابع میدانی، شبه نظامیان کُرد حملات خمپاره ای نیروهای ارتش ترکیه به مناطق شمالی تحت تصرف خود را توافقی از قبل به دست آمده باکاخ سفیدمی دادند و آمریکایی ها را به خیانت مجدد متهم کرده اند.

روستاهای «جاغرلی و سلیب قران» از جمله مناطقی در حومه شرقی شهر کوبانی به شمار می آیند که در روزهای گذشته هدف حملات توپخانه ای ارتش ترکیه قرار گرفتند؛ در جریان این حملات خمپاره ای خسارت های سنگینی به مناطق مسکونی وارد آمد و دهها تن از شهروندان جان باختند و زخمی شدند.

دولت ترکیه در روزهای گذشته با انتقال نیروهای جدید و تجهیزات نظامی سنگین به مناطق مرزی مشترک با سوریه از انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد در مناطق شمالی خبر داد و خروج شبه نظامیان کُرد از منطقه «الشیخ صطیف» در حومه شهر منبج نشان داد تهدیدهای آنکارا در حال اجرایی شدن است.

منطقه «الشیخ صطیف» پیشتر در تصرف نیروهای شبه نظامی کُرد بود و به صورت مشترک توسط نظامیان آمریکایی اداره می شد اما پس از توافق واشنگتن - آنکارا این منطقه از شبه نظامیان کُرد تخلیه شد.

شبه نظامیان کُردبا مقاومت ضعیف و رها کردن درگیری ها در شرق رود فرات درصدد هستند از نیروهای آمریکایی امتیاز بگیرند و به صورت تلویحی اعلام کردند اگر حملات ترکیه در مناطق شمالی ادامه یابد از میدان های نفتی شرق رود فرات عقب نشینی می کنند تا منافع آمریکایی در معرض خطر قرار گیرد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: اختلاف های شبه نظامیان کُرد و نیروهای آمریکایی در مناطق اشغالی شمال شرق و شرق سوریه موضوعی جدیدی نیست و این مسئله در سال های گذشته هم تکرار شده است.

این منبع میدانی افزود: آمریکایی ها برای حفظ منافع خود در مناطق اشغال شده سوریه در ماه ها و سال های گذشته چندین مرتبه با دولت ترکیه معامله کردند که نمونه ای از آن خروح نیروهای شبه نظامی کُرد از شهر منبج است.

وی با بیان این که شهر منبج در حال حاضر به صورت مشترک توسط نیروهای آمریکایی و ترکیه ای کنترل می شود، تصریح کرد: شبه نظامیان کُرد به دولت آمریکا وابسته هستند و گزینه ای برای پاسخ گویی متقابل ندارند.

این منبع میدانی افزود: عملکرد شبه نظامیان کُرد در سال های گذشته به حدی منفعلانه بوده که محکوم به پذیرش توافق آمریکا و ترکیه هستند و در شرق رود فرات هم گزینه ای برای مقاومت در برابر آمریکایی ها ندارند و در نهایت تسلیم می شوند.

وی تاکید کرد: آمریکایی ها در مناطق اشغالی شمال شرق و شرق سوریه برای حفظ منافع خود تلاش می کنند و اگر شبه نظامیان کُرد در زمین آنان بازی نکنند مهره سوخته به شمار می آیند و قربانی می شوند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: تنها راه نجات نیروهای شبه نظامی کُرد بر زمین گذاشتن سلاح و بازگشت به آغوش ملت سوریه است و مذاکرات سیاسی تنها راهکار برای حل مشکلات به وجود آمده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق تاریخ انتشار 18 آبان 97، کدخبر: 909323، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
0
0
ا.ف75
خیلی کیف میکنم وقتی از این دست خبر های نظامی رو با این جزییات میخونم! مرسی شعار سال که در هر بخشی بی نظیری
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین