پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۵۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
عملیات شبه نظامیان طالبان در استان « جوزجان» ادامه دارد و نیروهای ارتش افغانستان با متحمل شدن ضربات سنگین مجبور به عقب نشینی از برخی مناطق شدند.

شعار سالخبرها از شمال افغانستان حاکیست، عملیات شبه نظامیان طالبان در استان «جوزجان» ادامه دارد و نیروهای ارتش افغانستان با متحمل شدن ضربات سنگین مجبور به عقب نشینی از برخی مناطق شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شبه نظامیان طالبان پس از این که موفق شدند کنترل بخش وسیعی از شهرستان «خم آب» را در شمال استان «جوزجان» به تصرف دربیاورند، حملات جدیدی را علیه نیروهای افغان در شهرستان «قرقین» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، حملات شبانه نظامیان طالبان به بخش جنوبی و جنوب غربی شهرستان «قرقین»، منجر به تصرف چند پاسگاه پلیس در مناطق «یازآریغ و ریگی» شده است؛ شماری از نیروهای ارتش افغانستان در این حملات کشته و زخمی شدند.

شبه نظامیان طالبان در تلاش هستند با سیطره بر مناطق «یازآریغ و ریگی»، خطوط دفاعی نیروهای ارتش افغانستان را در جنوب و چنوب غرب شهرستان «قرقین» بشکنند و سپس به مناطق مرکزی شهرستان نفوذ کنند.

شبه نظامیان طالبان درصدد هستند با اشغال کامل شهرستان قرقین، دامنه نفوذ را در مناطق مرزی مشترک با کشورترکمنستانافزایش دهند و ارتباط خود را از این محور با شمال استانبلخبرقرار کنند.

در صورتی که شهرستان «قرقین» به کنترل نیروهای طالبان درآید، نیروهای ارتش افغانستان از محور شمالی در شهرستان «منگجک» و از محور غربی در شهرستان «مردیان» تحت فشار بیشتر قرار می گیرند.

تاکنون نزدیک به ۱۰ درصد از مساحت شهرستان قرقین در استان جوزجان در شمال افغانستان به کنترل نیروهای طالبان درآمده است؛ بیش از ۹۵ درصد خاک شهرستان «خم آب» هم پیشتر از کنترل نیروهای افغان خارج شده است.

شهر «شبرغان» مرکز استان «جوزجان» است؛ این استان با کشور ترکمنستان هم مرز است و ۱۱ شهرستان به نام های «آقچه، خانقاه، خُم آب، خواجه دوکوه، دَرزاب، شِبِرغان، فیض آباد، قَرقین، قوش تپه، مَردیان و مِنگجِک» دارد.

 حدود ۳۰ درصد از مساحت استان «جوزجان» از جمله شهرستان های «مردیان، منگجک و بخش های وسیعی از قرقین» در کنترل کامل نیروهای ارتش افغانستان است و درگیری در سایر مناطق با نیروهای طالبان ادامه دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق تاریخ انتشار 3 مهر 97، کدمطلب: 895759، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
هنوز این طالبان رو نتونستن از روی زمین حذف کنن؟ خداییش ایرانی ها باید یه همتی کنن برای از بین بردن تروریست ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین