پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
یک اندیشه با هسته مرکزی یکسان است که در اشکال متفاوتی در حال بازنمایی خود است.

شعارسال: بهشتی پور کارشناس روابط بین الملل گفت: اینکه داعش بتواند خود را سازماندهی کند بسیار مهم است. چون فعالیت‌های این گروهک خوشه‌ای و هرمی بوده است، با ضربه خوردن در سوریه و عراق، به سراغ فیلیپین و یا جاهای دیگری در شرق و غرب آسیا می‌روند تا خود را بازسازی کنند.

در خود اروپا نیز چنین امکانی وجود دارد. شناسایی شدن تشکیلاتشان و از دست دادن زمین، بعید است منهای سازماندهی و عنوان جدیدی، بتوانند کار خود را آغاز کنند. اینها احتما دیگر با I.S.I پاکستان و یا میت ترکیه همکاری نخواهند کرد و به‌دنبال سازمان‌های اطلاعاتی جدیدی خواهند رفت. این احتمال وجود دارد که مانند گروه‌هایی نظیر جندا... و جیش‌العدل که هیچ‌ارتباطی با یکدیگر ندارند و همگی تحت عنوان طالبان در افغانستان در حال مبارزه هستند، از داعش فقط یک تابلو باقی بماند ولی روح فاسد این تفکر به ‌این زودی‌ها از بین نخواهد رفت و در گوشه دیگری از جهان خود را بازسازی خواهد کرد. القاعده و طالبان نیز دچار چنین سرنوشتی شده بودند.

این سرنوشت محتوم و یکسانی نیست بلکه یک اندیشه با هسته مرکزی یکسان است که در اشکال متفاوتی در حال بازنمایی خود است. همان‌گونه که بوکوحرام در نیجریه با ابوبکرالبغدادی به عنوان خلیفه داعش بیعت کرد، الشباب و گروهک‌های دیگری نیز ممکن است سلفی‌گری را به‌شکل خلافت اسلامی دوباره دنبال کنند. خاورمیانه هنوز آبستن این تفکرات خطرناک است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری فردا ، تاریخ انتشار: 4 آذر 1396 ، کدخبر: 751933 ، www.fardanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین