پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
منابع خبری از ورود نیروهای ویژه آمریکا از اقلیم کردستان عراق به سوریه باهدف بازداشت سرکرده داعش خبر دادند.«سومریه‌نیوز»، یکی از روزنامه‌های عربی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فاش کرد که نیروهای ویژه آمریکا از اقلیم کردستان عراق به سوریه منتقل شده‌اند تا ابوبکر البغدادی را بازداشت کنند.
شعار سال: منابع خبری از ورود نیروهای ویژه آمریکا از اقلیم کردستان عراق به سوریه باهدف بازداشت سرکرده داعش خبر دادند.«سومریه‌نیوز»، یکی از روزنامه‌های عربی کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فاش کرد که نیروهای ویژه آمریکا از اقلیم کردستان عراق به سوریه منتقل شده‌اند تا ابوبکر البغدادی را بازداشت کنند. 

این منبع با بیان اینکه ارتش آمریکا می‌خواهد سرکرده گروه تروریستی داعش را زنده بازداشت کند، به‌نقل از یک مقام ارشد نظامی عراق افزود: «نیروهای ویژه آمریکا پنج‌شنبه گذشته به همراه یک یگان از نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه (قسد) از راه زمینی وارد خاک سوریه شدند. اطلاعات آنها نشان می‌دهد ابوبکر البغدادی در منطقه‌ای به مساحت حدود ۱۰ کیلومتر مربع در استان دیرالزور در مرز با عراق و مشخصاً در حومه دیرالزور میان دو منطقه الباغوز و المراشده در جنوب و السفافنه در غرب است». 

این منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود گفت: «این گروه ویژه آمریکایی، همان‌هایی هستند که پیش‌تر برای رهگیری اسامه بن‌لادن، سرکرده القاعده انتخاب شده بودند و توانستند او را در ۲۰۱۱ در منطقه‌ای در شمال شرقی پاکستان بیابند. این نیروهای ویژه در داخل پایگاهی نظامی در شهر اربیل حضور داشتند و از آنجا به داخل خاک سوریه منتقل شدند. این نخستین‌بار است که این گروه چنین مأموریتی را در سوریه انجام می‌دهد».

وی افزود: «اطلاعات رسیده نشان می‌دهد که ارتش آمریکا قصد دارد البغدادی را زنده بازداشت کند و این موضوع می‌تواند به سرنوشت و آینده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارتباط مستقیم داشته باشد. البغدادی جعبه سیاهی است که می‌تواند ابهامات زیادی را درباره این گروه و نقش آمریکا در تشکیل آن و فعالیت‌هایش در عراق و سوریه روشن کند».

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی(آنا)،تاریخ انتشار خبر:7 بهمن 1397،کد خبر:355681،ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
آمریکا خیلی باحاله خودش یسری گروه نروریستی ایجاد میکنه تو خاورمیانه بعدم جلوشو نو میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین