پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
یک منبع آگاه در دمشق از جابجایی مکرر ابوبکر البغدادی در مناطق بیابانی عراق و سوریه خبر داد.
شعار سال:  به گزارش المصدر، یک منبع نظامی در دمشق صبح امروز (سه شنبه) در گفتگو با این خبرگزاری از محاصره شدن سرکرده گروه تروریستی داعش در مرز عراق و سوریه خبر داد.

به گفته این منبع نظامی، البغدادی به کرات مخفیگاه خود را از استان «الانبار» عراق به استان‌های «حمص» و «دیرالزور» سوریه و بالعکس تغییر داده است.

این منبع در ادامه گفت: نیرو‌های اطلاعاتی سوریه و عراق برای کشف مخفیگاه او همکاری نزدیکی با هم دارند، اما به دلیل حرکت و جابجایی مداوم البغدادی در منطقه وسیع بیابانی میان عراق و سوریه این کار با دشواری زیادی همراه شده است.

گزارش‌هایی در مورد البغدادی حاکی از افزایش وزن قابل توجه و تغییر ظاهر برای فرار از دست نیرو‌های امنیتی عراق و سوریه است.

از آن جایی که تروریست‌های تحت فرمان البغدادی تقریبا کل قلمرو تحت کنترل خود را در عراق و سوریه از دست داده اند، او و همراهانش احتمالا به امید این که مجددا تجدید قوا کرده و اراضی از دست رفته را به کنترل درآورند، همچنان در بیابان‌های سوریه مخفی شده اند.

گمانه زنی‌های بسیاری در مورد سرنوشت سرکرده تروریست‌های داعش مطرح شده است. برخی از مرگ او در اثر حمله هوایی ارتش عراق و برخی از انتقالش به افغانستان خبر داده اند.

منابع عراقی از چند ماه پیش اعلام کرده اند که البغدادی در مرز عراق و سوریه محاصره شده است.
شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان،تاریخ انتشار:13فروردین 1398،کد خبر:506600،www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین