پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۹۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۲
ظاهراً ایالات متحده آمریکا باید کره شمالی را به‌راحتی عراق و رژیم طالبان شکست دهد؛ اما بررسی برخی از عوامل، تصویر پیچیده‌تری نشان می‌دهد. تاکتیک‌ها و عملیات نظامی که ایالات متحده می‌خواهد در جنگ زمینی با کره شمالی داشته باشد، بسیار دشوار خواهد بود. جنگ زمینی در کره شمالی، سه چالش مهم تاکتیکی و دو راهبرد استراتژیک را به همراه خواهد داشت.

شعارسال: لیندزی گراهام، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای شمالی، می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم، اما اگر مجبور شویم، جنگ خواهیم کرد و من به شما می‌گویم که ما قطعاً پیروز این جنگ خواهیم بود.» اکثر افسران و کارشناسان نظامی نیز با این موضوع موافق‌اند. بااین‌حال، بررسی برخی عوامل بحرانی نشان می‌دهد که چنین اعتمادبه‌نفسی بی‌فایده است.

قدرت نظامی متعارف آمریکا، نیروهای مسلح صدام حسین را در سال 1991، در کویت شکست داد، تخریب عراق را در سال 2003 به پایان رساند و به‌راحتی رژیم طالبان را در سال 2001، سرنگون کرد. علاوه بر‌این، تحقیقات زیادی نیاز نیست تا بتوان تشخیص داد که ارتش کره شمالی توانایی کمی دارد، دارای تحصیلات محدود است و مجهز به تانک‌ها و سایر سخت‌افزارهای نظامی است که از دهه 1970 پشتیبانی می‌شوند.

ظاهراً ایالات متحده آمریکا باید کره شمالی را به‌راحتی عراق و رژیم طالبان شکست دهد؛ اما بررسی برخی از عوامل، تصویر پیچیده‌تری نشان می‌دهد. تاکتیک‌ها و عملیات نظامی که ایالات متحده می‌خواهد در جنگ زمینی با کره شمالی داشته باشد، بسیار دشوار خواهد بود. جنگ زمینی در کره شمالی، سه چالش مهم تاکتیکی و دو راهبرد استراتژیک را به همراه خواهد داشت.

اولاً، زمین‌هایی که نبرد در آن اتفاق می‌افتد، به مدافعان مزایای عمده می‌دهد و نقاط قوت اصلی آمریکا را محدود می‌کند. کره شمالی، تونل‌های گسترده‌ای را توسعه داده است که حتی می‌توانند بمباران‌های شدید را هم پشت سر بگذارند. جاده‌های کوهستانی باریک، قدرت ارتش آمریکا را در برابر فضاهای گسترده خنثی، نیروهای ایالات متحده را در نقاط کلیدی محاصره و آن‌ها را در برابر حمله آسیب‌پذیر می‌کنند.

ثانیاً، کره شمالی بیش از 1 میلیون فعال و 5 میلیون نیروی ذخیره دارد که همه ‌آن‌ها در صورت حمله ایالات متحده مورداستفاده قرار خواهند گرفت. دولت کره شمالی برای دهه‌ها مغز مردمش را در رابطه با اهداف آمریکا شست‌وشو داده است و آنها حتی در حال مرگ هم به مبارزه ادامه خواهند داد.

سوم آنکه، حتی اگر جنگ هسته‌ای رخ ندهد، احتمالاً پیونگ‌یانگ از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی علیه نیروهای ایالات متحده استفاده خواهد کرد. با وجود اینکه نیروهای کره شمالی تجهیزات قدیمی دارند، اما نیروهای موشکی و توپخانه‌های آن‌ها بسیار مرگبار هستند و می‌توانند سربازان آمریکایی را نابود کنند.

به‌طور استراتژیک، همیشه این امکان وجود دارد که چین بتواند از کره شمالی حمایت مادی کند یا حتی به‌طور مستقیم با نیروهای آمریکایی درگیر شود. چین اغلب از دولت کیم انتقاد می‌کند؛ اما این موضوع را روشن کرده که اگر ایالات‌متحده جنگ را آغاز کند، به متحد کمونیست پیشین خود کمک خواهد کرد.

به‌طور خلاصه، در بهترین شرایط، نیروهای ایالات متحده از تلفات بسیاری رنج خواهند برد. در بدترین حالت، ده‌ها هزار نفر کشته و هزاران نفر دیگر زخمی می‌شوند. ارتش آمریکا درواقع یک نیروی درجه یک جهانی است؛ اما مقابله با یک دشمن مشخص، آن هم در جبهه محلی آن کشور، بزرگ‌ترین مزیت‌های نظامی ایالات متحده را به خطر می‌اندازد. جنگ جهانی دوم کره‌ای وجود نخواهد داشت؛ مگر آنکه واشنگتن آن را آغاز کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1396 ، کدخبر: 158002 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
0
0
آمریکا باید در خاک خودش اینبار با جنگ مواجه شود چرا که کره همیشه در حال آماده باش نظامی است
ا.ح75
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
البته جدیدا کره شمالی مذاکره خلع سلاح هسته ای رو قراره با آمریکا شروع کنه که خودش بحران های منطقه رو تا حد زیادی کاهش میده
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین